Projekter pr. år
Abstrakt
Som reaktion på globale udfordringer gøres der fremskridt inden for videnskab og teknologi som vigtige elementer i at finde internationale løsninger på komplekse problemer såsom fødevareproduktion, forurening, sundhed og klimaforandringer. I erkendelse af at mange globale problemer kræver evnen til at arbejde på tværs, er der stigende fokus på at integrere Science, Technology, Engineering & Mathematics (STEM) hele vejen igennem uddannelsessystemet, fra førskole til videregående uddannelse og specifikt i grundskolen. Mange ressourcer er i disse år investeret i STEM-uddannelse for at tilskynde institutioner, samfund såvel som enkeltpersoner til at engagere sig i STEM-relateret undervisningspraksis og faglig udvikling. Ny forskning i STEM-netværk finder imidlertid, at disse initiativer ofte ledes af institutioner, afdelinger eller enkeltpersoner, der arbejder alene og i større målestok ikke har opnået det ønskede resultat. Vi hævder, at der er et uløst spørgsmål vedrørende netværksinformeret forskning med hensyn til, hvordan denne forskning kan kaste lys over potentialerne i at støtte uddannelsesmæssige STEM-aktiviteter gennem uddannelsesnetværk - med andre ord; at opbygge et lokalt STEM-økosystem og analysere barrierer for interorganisatorisk STEM-samarbejde. Denne artikel undersøger, hvordan STEM-økosystemer i uddannelse kan bidrage til at løse epokale nøgleproblemer og peger på skoleledelsens rolle i at understøtte det lokale STEM-økosystem.
Bidragets oversatte titel | Bæredygtig uddannelse gennem STEM-økosystemer:: Et netværksperspektiv på STEM i grundskolen med SchoolWeavers Tool som som omdrejning |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Tidsskrift | Research in Science & Technological Education |
ISSN | 0263-5143 |
Status | Afsendt - 2023 |
Emneord
- STEM-fag
- STEM-uddannelse
- Bæredygtig uddannelse
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Bæredygtig uddannelse gennem STEM-økosystemer: Et netværksperspektiv på STEM i grundskolen med SchoolWeavers Tool som som omdrejning'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Relaterede Projekter
- 1 Igangværende
-
STEM-økosystem - post COVID-19 STEM-uddannelse i danske grundskoler
Balslev, G. M. & Daly , A. J.
16/12/2020 → …
Projekter: Projekt › Forskning