Digitalt understøttet faglighed og almendannelse

bog 1: et overblik

Michael Paulsen, Jesper Tække

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Hvordan kan man understøtte faglighed og almendannelse med digitale og almendannelsemedier? Denne bog giver et overblik over, hvordan digitale medier kan forstås og inddrages i undervisning til dette formål.

Bogen fokuserer på, hvordan elevers kundskaber, indstilling og eksistens kan styrkes ved hjælp af digitale medier og giver eksempler på muligheder og faldgruber i forhold til brug af it i undervisningen.

Undervejs inddrages dansk og international forskning, der diskuterer, hvordan man kan forholde sig til digital teknologi i undervisning. Læseren introduceres til forskellige medie- og teknologiforståelser og får værktøjer til at forholde sig til og arbejde med at udvikle god undervisning i et komplekst mediemiljø.

Det helt særlige for bogen er, at den retter sig mod en dansk skolekontekst, hvor didaktisk dømmekraft, demokratiske samværsformer og åndsfrihed er i højsædet.

Bogen henvender sig til alle undervisere, forskere, ledere, politikere og andre, som er interesseret i at forstå, udnytte og forholde sig til it og digitale medier i undervisningssammenhæng.
OriginalsprogDansk
ForlagUnge Pædagoger
Antal sider144
ISBN (Trykt)9788792914484
StatusUdgivet - 2018
NavnUndervisning og medialisering
Nummer124

Citer dette

Paulsen, M., & Tække, J. (2018). Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: bog 1: et overblik. Unge Pædagoger. Undervisning og medialisering, Nr. 124
Paulsen, Michael ; Tække, Jesper. / Digitalt understøttet faglighed og almendannelse : bog 1: et overblik. Unge Pædagoger, 2018. 144 s. (Undervisning og medialisering; Nr. 124).
@book{98a9d0f5bafb418e8f4f29e0acea6148,
title = "Digitalt underst{\o}ttet faglighed og almendannelse: bog 1: et overblik",
abstract = "Hvordan kan man underst{\o}tte faglighed og almendannelse med digitale og almendannelsemedier? Denne bog giver et overblik over, hvordan digitale medier kan forst{\aa}s og inddrages i undervisning til dette form{\aa}l.Bogen fokuserer p{\aa}, hvordan elevers kundskaber, indstilling og eksistens kan styrkes ved hj{\ae}lp af digitale medier og giver eksempler p{\aa} muligheder og faldgruber i forhold til brug af it i undervisningen.Undervejs inddrages dansk og international forskning, der diskuterer, hvordan man kan forholde sig til digital teknologi i undervisning. L{\ae}seren introduceres til forskellige medie- og teknologiforst{\aa}elser og f{\aa}r v{\ae}rkt{\o}jer til at forholde sig til og arbejde med at udvikle god undervisning i et komplekst mediemilj{\o}.Det helt s{\ae}rlige for bogen er, at den retter sig mod en dansk skolekontekst, hvor didaktisk d{\o}mmekraft, demokratiske samv{\ae}rsformer og {\aa}ndsfrihed er i h{\o}js{\ae}det.Bogen henvender sig til alle undervisere, forskere, ledere, politikere og andre, som er interesseret i at forst{\aa}, udnytte og forholde sig til it og digitale medier i undervisningssammenh{\ae}ng.",
author = "Michael Paulsen and Jesper T{\ae}kke",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "9788792914484",
publisher = "Unge P{\ae}dagoger",

}

Paulsen, M & Tække, J 2018, Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: bog 1: et overblik. Undervisning og medialisering, nr. 124, Unge Pædagoger.

Digitalt understøttet faglighed og almendannelse : bog 1: et overblik. / Paulsen, Michael; Tække, Jesper.

Unge Pædagoger, 2018. 144 s. (Undervisning og medialisering; Nr. 124).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Digitalt understøttet faglighed og almendannelse

T2 - bog 1: et overblik

AU - Paulsen, Michael

AU - Tække, Jesper

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Hvordan kan man understøtte faglighed og almendannelse med digitale og almendannelsemedier? Denne bog giver et overblik over, hvordan digitale medier kan forstås og inddrages i undervisning til dette formål.Bogen fokuserer på, hvordan elevers kundskaber, indstilling og eksistens kan styrkes ved hjælp af digitale medier og giver eksempler på muligheder og faldgruber i forhold til brug af it i undervisningen.Undervejs inddrages dansk og international forskning, der diskuterer, hvordan man kan forholde sig til digital teknologi i undervisning. Læseren introduceres til forskellige medie- og teknologiforståelser og får værktøjer til at forholde sig til og arbejde med at udvikle god undervisning i et komplekst mediemiljø.Det helt særlige for bogen er, at den retter sig mod en dansk skolekontekst, hvor didaktisk dømmekraft, demokratiske samværsformer og åndsfrihed er i højsædet.Bogen henvender sig til alle undervisere, forskere, ledere, politikere og andre, som er interesseret i at forstå, udnytte og forholde sig til it og digitale medier i undervisningssammenhæng.

AB - Hvordan kan man understøtte faglighed og almendannelse med digitale og almendannelsemedier? Denne bog giver et overblik over, hvordan digitale medier kan forstås og inddrages i undervisning til dette formål.Bogen fokuserer på, hvordan elevers kundskaber, indstilling og eksistens kan styrkes ved hjælp af digitale medier og giver eksempler på muligheder og faldgruber i forhold til brug af it i undervisningen.Undervejs inddrages dansk og international forskning, der diskuterer, hvordan man kan forholde sig til digital teknologi i undervisning. Læseren introduceres til forskellige medie- og teknologiforståelser og får værktøjer til at forholde sig til og arbejde med at udvikle god undervisning i et komplekst mediemiljø.Det helt særlige for bogen er, at den retter sig mod en dansk skolekontekst, hvor didaktisk dømmekraft, demokratiske samværsformer og åndsfrihed er i højsædet.Bogen henvender sig til alle undervisere, forskere, ledere, politikere og andre, som er interesseret i at forstå, udnytte og forholde sig til it og digitale medier i undervisningssammenhæng.

M3 - Bog

SN - 9788792914484

BT - Digitalt understøttet faglighed og almendannelse

PB - Unge Pædagoger

ER -

Paulsen M, Tække J. Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: bog 1: et overblik. Unge Pædagoger, 2018. 144 s. (Undervisning og medialisering; Nr. 124).