Digital representation and learning of cultural heritage: - use of Second Life, Facebook and Text messaging

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Abstrakt

Artiklen præsenterer og gennemgår de teknologier den moderne kulturarvsformidling kan anvende. De afgørende spørgsmål er, hvordan moderne teknologier praktisk kan tænkes ind i kulturarvsformidling, og hvordan de besøgende eller brugerne kan interagere og lære det formidlede indhold. De valgte teknologier er Second Life som virtuel repræsentation af historiske tilstande, mens det sociale software, facebook, parallelt kan bruges til at illustrere fortidige netværker. Mobileteknologier giver mulighed for at sende og modtage sms’er hvad enten man befinder sin i en online 3D verden eller udenfor. Disse kan bruges som kommunikationsredskab mellem brugere af kulturarv og formidlerne af samme indhold. Artiklens overordnede argument er, at de moderne teknologier åbner for nye læringsstrategier eller situerede læringsaktiviteter.       

OriginalsprogEngelsk
TitelE-Learn 2008 : World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education
Antal sider7
ForlagAssociation for the Advancement of Computing in Education
Publikationsdato2008
StatusUdgivet - 2008
BegivenhedE-LEARN 2008 - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education - Las Vegas, USA
Varighed: 17. nov. 200821. nov. 2008

Konference

KonferenceE-LEARN 2008 - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education
LandUSA
ByLas Vegas
Periode17/11/200821/11/2008

Bibliografisk note

1 cd-rom

Emneord

  • Kulturarvsformidling, IT, Second Life, Facebook, sms

Citationsformater

Larsen, L. J. (2008). Digital representation and learning of cultural heritage: - use of Second Life, Facebook and Text messaging. I E-Learn 2008: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education Association for the Advancement of Computing in Education.