Didaktik i udvikling

Torben Spanget Christensen (Redaktør), Nikolaj Frydensbjerg Elf (Redaktør), Peter Hobel (Redaktør), Ane Qvortrup (Redaktør), Solveig Troelsen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resumé

‘Didaktik i udvikling’ gør status og ser fremad i 20 kapitler om didaktik skrevet af danske og internationale forskere og repræsentanter fra didaktisk praksis. Bogens kapitler er fagfællebedømt og repræsenterer den nyeste forskning af relevans for både praktikere og forskere inden for det didaktiske felt.

‘Didaktik i udvikling’ falder i fire dele: Første del behandler didaktikkens indholdsaspekt, dels bredt og teoretisk, dels eksemplificeret ved skrivedidaktik i forskellige sammenhænge. Anden del adresserer formaspektet og undersøger didaktiske tilgange i grundskole og gymnasium. Tredje del ser på didaktikkens organisering i forskellige kontekster, og fjerde del behandler didaktikkens iboende normativitet(er).

Bogen henvender sig til undervisere, studerende og forskere med interesse for didaktiske problemstillinger i tilknytning til grundskole og gymnasium.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAarhus
ForlagKlim
Udgave1.
Antal sider384
ISBN (Trykt)9788772042206
ISBN (Elektronisk)9788772042732
StatusUdgivet - 15. jun. 2018

Citer dette

@book{622f077fe2d549c49adafa88d2352090,
title = "Didaktik i udvikling",
abstract = "‘Didaktik i udvikling’ g{\o}r status og ser fremad i 20 kapitler om didaktik skrevet af danske og internationale forskere og repr{\ae}sentanter fra didaktisk praksis. Bogens kapitler er fagf{\ae}llebed{\o}mt og repr{\ae}senterer den nyeste forskning af relevans for b{\aa}de praktikere og forskere inden for det didaktiske felt.‘Didaktik i udvikling’ falder i fire dele: F{\o}rste del behandler didaktikkens indholdsaspekt, dels bredt og teoretisk, dels eksemplificeret ved skrivedidaktik i forskellige sammenh{\ae}nge. Anden del adresserer formaspektet og unders{\o}ger didaktiske tilgange i grundskole og gymnasium. Tredje del ser p{\aa} didaktikkens organisering i forskellige kontekster, og fjerde del behandler didaktikkens iboende normativitet(er).Bogen henvender sig til undervisere, studerende og forskere med interesse for didaktiske problemstillinger i tilknytning til grundskole og gymnasium.",
editor = "Christensen, {Torben Spanget} and Elf, {Nikolaj Frydensbjerg} and Peter Hobel and Ane Qvortrup and Solveig Troelsen",
year = "2018",
month = "6",
day = "15",
language = "Dansk",
isbn = "9788772042206",
publisher = "Klim",
edition = "1.",

}

Didaktik i udvikling. / Christensen, Torben Spanget (Redaktør); Elf, Nikolaj Frydensbjerg (Redaktør); Hobel, Peter (Redaktør); Qvortrup, Ane (Redaktør); Troelsen, Solveig (Redaktør).

1. udg. Aarhus : Klim, 2018. 384 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Didaktik i udvikling

A2 - Christensen, Torben Spanget

A2 - Elf, Nikolaj Frydensbjerg

A2 - Hobel, Peter

A2 - Qvortrup, Ane

A2 - Troelsen, Solveig

PY - 2018/6/15

Y1 - 2018/6/15

N2 - ‘Didaktik i udvikling’ gør status og ser fremad i 20 kapitler om didaktik skrevet af danske og internationale forskere og repræsentanter fra didaktisk praksis. Bogens kapitler er fagfællebedømt og repræsenterer den nyeste forskning af relevans for både praktikere og forskere inden for det didaktiske felt.‘Didaktik i udvikling’ falder i fire dele: Første del behandler didaktikkens indholdsaspekt, dels bredt og teoretisk, dels eksemplificeret ved skrivedidaktik i forskellige sammenhænge. Anden del adresserer formaspektet og undersøger didaktiske tilgange i grundskole og gymnasium. Tredje del ser på didaktikkens organisering i forskellige kontekster, og fjerde del behandler didaktikkens iboende normativitet(er).Bogen henvender sig til undervisere, studerende og forskere med interesse for didaktiske problemstillinger i tilknytning til grundskole og gymnasium.

AB - ‘Didaktik i udvikling’ gør status og ser fremad i 20 kapitler om didaktik skrevet af danske og internationale forskere og repræsentanter fra didaktisk praksis. Bogens kapitler er fagfællebedømt og repræsenterer den nyeste forskning af relevans for både praktikere og forskere inden for det didaktiske felt.‘Didaktik i udvikling’ falder i fire dele: Første del behandler didaktikkens indholdsaspekt, dels bredt og teoretisk, dels eksemplificeret ved skrivedidaktik i forskellige sammenhænge. Anden del adresserer formaspektet og undersøger didaktiske tilgange i grundskole og gymnasium. Tredje del ser på didaktikkens organisering i forskellige kontekster, og fjerde del behandler didaktikkens iboende normativitet(er).Bogen henvender sig til undervisere, studerende og forskere med interesse for didaktiske problemstillinger i tilknytning til grundskole og gymnasium.

M3 - Antologi

SN - 9788772042206

BT - Didaktik i udvikling

PB - Klim

CY - Aarhus

ER -