Dialoger med Respons

Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Dette kapitel er en inviteret udefrakommende fagfælles dialog med Respons-projektet. Dialogen retter sig reflekterende, diskuterende og perspektiverende mod fire grundelementer i projektet: Projektets forskningsspørgsmål og fund; dets design og metodologi; dets analysestrategi; og dets implikationer i nordisk og videre international sammenhæng. Positionen der tales fra, er en fagdidaktisk skriveforskers, funderet i en dansk forskningstradition, hvilket muliggør et lidt alternativt blik på Respons.
OriginalsprogDansk
TitelNy hverdag? : Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet
RedaktørerMari-Ann Igland, Atle Skaftun, Dag Husebø
ForlagUniversitetsforlaget
Publikationsdato3. maj 2019
Sider255-279
Kapitel11
ISBN (Trykt)9788215031590
DOI
StatusUdgivet - 3. maj 2019

Citer dette

Elf, N. F. (2019). Dialoger med Respons: Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund. I M-A. Igland, A. Skaftun, & D. Husebø (red.), Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet (s. 255-279). Universitetsforlaget. https://doi.org/10.18261/9788215031606-2019-13
Elf, Nikolaj Frydensbjerg. / Dialoger med Respons : Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund. Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. red. / Mari-Ann Igland ; Atle Skaftun ; Dag Husebø. Universitetsforlaget, 2019. s. 255-279
@inbook{d740c6d7d7ac431e90c1be940975a7b7,
title = "Dialoger med Respons: Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund",
abstract = "Dette kapitel er en inviteret udefrakommende fagf{\ae}lles dialog med Respons-projektet. Dialogen retter sig reflekterende, diskuterende og perspektiverende mod fire grundelementer i projektet: Projektets forskningssp{\o}rgsm{\aa}l og fund; dets design og metodologi; dets analysestrategi; og dets implikationer i nordisk og videre international sammenh{\ae}ng. Positionen der tales fra, er en fagdidaktisk skriveforskers, funderet i en dansk forskningstradition, hvilket muligg{\o}r et lidt alternativt blik p{\aa} Respons.",
author = "Elf, {Nikolaj Frydensbjerg}",
year = "2019",
month = "5",
day = "3",
doi = "10.18261/9788215031606-2019-13",
language = "Dansk",
isbn = "9788215031590",
pages = "255--279",
editor = "Mari-Ann Igland and Atle Skaftun and Dag Huseb{\o}",
booktitle = "Ny hverdag?",
publisher = "Universitetsforlaget",

}

Elf, NF 2019, Dialoger med Respons: Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund. i M-A Igland, A Skaftun & D Husebø (red), Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget, s. 255-279. https://doi.org/10.18261/9788215031606-2019-13

Dialoger med Respons : Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund. / Elf, Nikolaj Frydensbjerg.

Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. red. / Mari-Ann Igland; Atle Skaftun; Dag Husebø. Universitetsforlaget, 2019. s. 255-279.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Dialoger med Respons

T2 - Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund

AU - Elf, Nikolaj Frydensbjerg

PY - 2019/5/3

Y1 - 2019/5/3

N2 - Dette kapitel er en inviteret udefrakommende fagfælles dialog med Respons-projektet. Dialogen retter sig reflekterende, diskuterende og perspektiverende mod fire grundelementer i projektet: Projektets forskningsspørgsmål og fund; dets design og metodologi; dets analysestrategi; og dets implikationer i nordisk og videre international sammenhæng. Positionen der tales fra, er en fagdidaktisk skriveforskers, funderet i en dansk forskningstradition, hvilket muliggør et lidt alternativt blik på Respons.

AB - Dette kapitel er en inviteret udefrakommende fagfælles dialog med Respons-projektet. Dialogen retter sig reflekterende, diskuterende og perspektiverende mod fire grundelementer i projektet: Projektets forskningsspørgsmål og fund; dets design og metodologi; dets analysestrategi; og dets implikationer i nordisk og videre international sammenhæng. Positionen der tales fra, er en fagdidaktisk skriveforskers, funderet i en dansk forskningstradition, hvilket muliggør et lidt alternativt blik på Respons.

U2 - 10.18261/9788215031606-2019-13

DO - 10.18261/9788215031606-2019-13

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788215031590

SP - 255

EP - 279

BT - Ny hverdag?

A2 - Igland, Mari-Ann

A2 - Skaftun, Atle

A2 - Husebø, Dag

PB - Universitetsforlaget

ER -

Elf NF. Dialoger med Respons: Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund. I Igland M-A, Skaftun A, Husebø D, red., Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget. 2019. s. 255-279 https://doi.org/10.18261/9788215031606-2019-13