Abstract
Det er som om kvalitet og effektivitet er blevet synonyme. Regeringsmanifester, ministerieanalyser, tilsynsskrivelser og konsulentrapporter bruger ordene i flæng, og da ingen jo taler om at ville det modsatte af kvalitet og effektivitet, må det jo være fordi der er behov for mere af det. Eller taler man om kvalitet, henholdsvis effektivitet i nye betydninger? Denne artikel undersøger de forestillinger om kvalitet/effektivitet, der svirrer i sektoren og som gør både ledelses- og lærerarbejdet kritiserbart fra flere vinkler på én gang. Det samler opmærksomheden om den gruppe ledere og lærere, der sidder med udvikling af VUCs organisation og undervisning og især et udviklende samspil mellem de to områder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Voksenuddannelse |
Udgave nummer | 116 |
Sider (fra-til) | 4-9 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0107-8135 |
Status | Udgivet - apr. 2016 |
Emneord
- effectiveness, management, middel management, educational organizations