"Der er følelser i det": Om bæredygtighedsundervisningens sanseligt-affektive dimension

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

43 Downloads (Pure)

Abstrakt

Indenfor uddannelse for bæredygtig udvikling har man hidtil undervurderet vigtigheden af at indarbejde sanseligt-affektive greb i undervisningen. I artiklen viser jeg bl.a., hvorfor dette er vigtigt at gøre og hvordan det konkret kan gøres. Sidstnævnte under overskriften 'dunkel pædagogik'.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer8
TidsskriftLiv i skolen
Vol/bind23
Udgave nummer4
Sider (fra-til)64-73
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 15. nov. 2021

Emneord

  • Bæredygtighed
  • Udannelse for bæredygtig udvikling
  • Dunkel pædagogik
  • Sanselighed
  • Affektivitet
  • Følelser
  • Folkeskolen
  • Grundskolen
  • Klimakrisen
  • Grøn omstilling
  • Didaktik
  • Pædagogik

Citationsformater