"Der er følelser i det": Om bæredygtighedsundervisningens sanseligt-affektive dimension

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    213 Downloads (Pure)

    Abstract

    Indenfor uddannelse for bæredygtig udvikling har man hidtil undervurderet vigtigheden af at indarbejde sanseligt-affektive greb i undervisningen. I artiklen viser jeg bl.a., hvorfor dette er vigtigt at gøre og hvordan det konkret kan gøres. Sidstnævnte under overskriften 'dunkel pædagogik'.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer8
    TidsskriftLiv i Skolen
    Vol/bind23
    Udgave nummer4
    Sider (fra-til)64-73
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - 15. nov. 2021

    Emneord

    • Bæredygtighed
    • Udannelse for bæredygtig udvikling
    • Dunkel pædagogik
    • Sanselighed
    • Affektivitet
    • Følelser
    • Folkeskolen
    • Grundskolen
    • Klimakrisen
    • Grøn omstilling
    • Didaktik
    • Pædagogik

    Citationsformater