Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis

Potentialer og barrierer

Jens Jørgen Hansen, Ane Qvortrup, Anne-Mette Nortvig

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

31 Downloads (Pure)

Resumé


Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus.
I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
Antal sider20
Rekvirerende organisationUndervisningsministeriet
StatusUdgivet - 1. jun. 2017

Emneord

  • Læringsplatforme, pædagogisk praksis, potentialer, barrierer

Citer dette

@book{b860dc3c73a84335bf58be1bb338a4a2,
title = "Delrapport 4: L{\ae}ringsplatformene i p{\ae}dagogisk og didaktisk praksis: Potentialer og barrierer",
abstract = "Rapporten er en unders{\o}gelse af, hvordan skolerne i projektet {"}Anvendelse af digitale l{\ae}ringsplatforme og l{\ae}remidler{"} anvender l{\ae}ringsplatformen i p{\ae}dagogisk praksis. Bag projektet st{\aa}r: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udf{\o}rt af et konsortium best{\aa}ende af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillb{\ae}lt, University College Sj{\ae}lland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med p{\ae}dagogisk fokus. I denne delrapport opridses l{\ae}ringsplatformenes l{\ae}ringsm{\ae}ssige og didaktiske potentialer. Endvidere freml{\ae}gges nogle af de didaktiske og p{\ae}dagogiske sp{\o}rgsm{\aa}l og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af l{\ae}ringsplatforme i folkeskolen.",
keywords = "L{\ae}ringsplatforme, p{\ae}dagogisk praksis, potentialer, barrierer",
author = "Hansen, {Jens J{\o}rgen} and Ane Qvortrup and Anne-Mette Nortvig",
year = "2017",
month = "6",
day = "1",
language = "Dansk",

}

Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis : Potentialer og barrierer. / Hansen, Jens Jørgen; Qvortrup, Ane; Nortvig, Anne-Mette.

2017. 20 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis

T2 - Potentialer og barrierer

AU - Hansen, Jens Jørgen

AU - Qvortrup, Ane

AU - Nortvig, Anne-Mette

PY - 2017/6/1

Y1 - 2017/6/1

N2 - Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus. I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.

AB - Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus. I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.

KW - Læringsplatforme, pædagogisk praksis, potentialer, barrierer

M3 - Rapport

BT - Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis

ER -