Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Resumé

Artiklen er skrevet til et festskrift til professor Harry Haue. Den handler om etableringen af samfundsfag som gymnasialt fag med den røde betænkning fra 1960 og den udfordring det betød for historiefaget.
OriginalsprogDansk
TitelFestskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra
RedaktørerErik Damberg
Vol/bind84
Udgivelses stedOdense
ForlagGymnasiepædagogik
Publikationsdato2011
Sider23 - 32
ISBN (Trykt)978-87-7938-091-2
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • samfundsfag, historie, gymnasiefag, fagdidaktik

Citer dette

Christensen, T. S. (2011). Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv. I E. Damberg (red.), Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra (Bind 84, s. 23 - 32). Odense: Gymnasiepædagogik.
Christensen, Torben Spanget. / Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv. Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. red. / Erik Damberg. Bind 84 Odense : Gymnasiepædagogik, 2011. s. 23 - 32
@inbook{4d8d8926781643468f0512fb0f541c2a,
title = "Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv",
abstract = "Artiklen er skrevet til et festskrift til professor Harry Haue. Den handler om etableringen af samfundsfag som gymnasialt fag med den r{\o}de bet{\ae}nkning fra 1960 og den udfordring det bet{\o}d for historiefaget.",
keywords = "samfundsfag, historie, gymnasiefag, fagdidaktik",
author = "Christensen, {Torben Spanget}",
year = "2011",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7938-091-2",
volume = "84",
pages = "23 -- 32",
editor = "Erik Damberg",
booktitle = "Festskrift til Harry Haue",
publisher = "Gymnasiep{\ae}dagogik",
address = "Danmark",

}

Christensen, TS 2011, Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv. i E Damberg (red.), Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. bind 84, Gymnasiepædagogik, Odense, s. 23 - 32.

Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv. / Christensen, Torben Spanget.

Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. red. / Erik Damberg. Bind 84 Odense : Gymnasiepædagogik, 2011. s. 23 - 32.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

TY - CHAP

T1 - Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

AU - Christensen, Torben Spanget

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - Artiklen er skrevet til et festskrift til professor Harry Haue. Den handler om etableringen af samfundsfag som gymnasialt fag med den røde betænkning fra 1960 og den udfordring det betød for historiefaget.

AB - Artiklen er skrevet til et festskrift til professor Harry Haue. Den handler om etableringen af samfundsfag som gymnasialt fag med den røde betænkning fra 1960 og den udfordring det betød for historiefaget.

KW - samfundsfag, historie, gymnasiefag, fagdidaktik

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7938-091-2

VL - 84

SP - 23

EP - 32

BT - Festskrift til Harry Haue

A2 - Damberg, Erik

PB - Gymnasiepædagogik

CY - Odense

ER -

Christensen TS. Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv. I Damberg E, red., Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. Bind 84. Odense: Gymnasiepædagogik. 2011. s. 23 - 32