Branding: Teori, modeller, analyse

    Publikation: Bog/rapportMonografiUndervisning

    Abstract

    Et brand er både essens og konstruktion. Essensen hentes i virksomhedens identitet, og konstruktionen skabes i en forhandling mellem virksomheden og dens interessenter. Brandet er således et betydningssystem, som er spændt ud i et netværk af interessenter, hvor brandet konstant afkodes, produceres og reproduceres. Bogen bygger på en semiotisk og narrativ tilgang og kommer omkring centrale områder som storytelling, celebritybranding, brand personlighed, placebranding, oplevelsesbaseret branding og employer branding
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederiksberg
    ForlagSamfundslitteratur
    Udgave1
    Antal sider403
    ISBN (Trykt)9788759315675
    StatusUdgivet - aug. 2012

    Emneord

    • Brand, branding, corporate branding, brandarkitektur, storytelling, cobranding, celebrity branding, brandpersonlighed, oplevelser, place branding, employer branding, brand equity

    Citationsformater