At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

    Abstract

    Interview og spørgeskemaundersøgelse af i hvilken grad gymnasielærere i alle fag oplever sig selv som skrivelærere. Undersøgelsen er gennemført i skoleåret 2017/2018. Hovedresultatet er, at der kan spores en markant udvikling i retning af, at lærere i alle fag påtager sig ansvar for elevernes skriveoplæring, men også, at der er mange lærere, der ikke umiddelbart identificerer sig som skrivelærere.
    OriginalsprogDansk
    TitelGymnasiet i udvikling
    RedaktørerAne Qvortrup
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdato2020
    Sider108-147
    Kapitel4
    ISBN (Trykt)9788741275215
    StatusUdgivet - 2020

    Emneord

    • Ny skriftlighed
    • Skrivedidaktik
    • undersøgelse af gymnasielæreres identifikation som skrivelærere

    Citationsformater