At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Interview og spørgeskemaundersøgelse af i hvilken grad gymnasielærere i alle fag oplever sig selv som skrivelærere. Undersøgelsen er gennemført i skoleåret 2017/2018. Hovedresultatet er, at der kan spores en markant udvikling i retning af, at lærere i alle fag påtager sig ansvar for elevernes skriveoplæring, men også, at der er mange lærere, der ikke umiddelbart identificerer sig som skrivelærere.
OriginalsprogDansk
TitelGymnasiet i udvikling : - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer
ForlagHans Reitzels Forlag
StatusAccepteret/In press - 2019

Emneord

  • Ny skriftlighed
  • Skrivedidaktik
  • undersøgelse af gymnasielæreres identifikation som skrivelærere

Citer dette

Christensen, T. S., & Krogh, E. (Accepteret/In press). At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram. I Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer Hans Reitzels Forlag.
Christensen, Torben Spanget ; Krogh, Ellen. / At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram. Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 2019.
@inbook{66479760f60346fa804774f87626d227,
title = "At v{\ae}re eller ikke v{\ae}re skrivel{\ae}rer: P{\aa} vej mod et gymnasialt skriveprogram",
abstract = "Interview og sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelse af i hvilken grad gymnasiel{\ae}rere i alle fag oplever sig selv som skrivel{\ae}rere. Unders{\o}gelsen er gennemf{\o}rt i skole{\aa}ret 2017/2018. Hovedresultatet er, at der kan spores en markant udvikling i retning af, at l{\ae}rere i alle fag p{\aa}tager sig ansvar for elevernes skriveopl{\ae}ring, men ogs{\aa}, at der er mange l{\ae}rere, der ikke umiddelbart identificerer sig som skrivel{\ae}rere.",
keywords = "Ny skriftlighed, Skrivedidaktik, unders{\o}gelse af gymnasiel{\ae}reres identifikation som skrivel{\ae}rere",
author = "Christensen, {Torben Spanget} and Ellen Krogh",
year = "2019",
language = "Dansk",
booktitle = "Gymnasiet i udvikling",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

Christensen, TS & Krogh, E 2019, At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram. i Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag.

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram. / Christensen, Torben Spanget; Krogh, Ellen.

Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 2019.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

AU - Christensen, Torben Spanget

AU - Krogh, Ellen

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Interview og spørgeskemaundersøgelse af i hvilken grad gymnasielærere i alle fag oplever sig selv som skrivelærere. Undersøgelsen er gennemført i skoleåret 2017/2018. Hovedresultatet er, at der kan spores en markant udvikling i retning af, at lærere i alle fag påtager sig ansvar for elevernes skriveoplæring, men også, at der er mange lærere, der ikke umiddelbart identificerer sig som skrivelærere.

AB - Interview og spørgeskemaundersøgelse af i hvilken grad gymnasielærere i alle fag oplever sig selv som skrivelærere. Undersøgelsen er gennemført i skoleåret 2017/2018. Hovedresultatet er, at der kan spores en markant udvikling i retning af, at lærere i alle fag påtager sig ansvar for elevernes skriveoplæring, men også, at der er mange lærere, der ikke umiddelbart identificerer sig som skrivelærere.

KW - Ny skriftlighed

KW - Skrivedidaktik

KW - undersøgelse af gymnasielæreres identifikation som skrivelærere

M3 - Bidrag til bog/antologi

BT - Gymnasiet i udvikling

PB - Hans Reitzels Forlag

ER -

Christensen TS, Krogh E. At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram. I Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag. 2019