Abstrakt
Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af Augmented Reality til at understøtte undervisning i Solsystemet i en 6. klasse. Augmented Reality forbinder den fysiske og virtuelle verden i fx 3D-kloder, der svæver hen over lærebogen.
Der blev i forløbet udviklet en app, hvor eleverne kunne se størrelsesforhold og bevægelsesmønstre for planeter i solsystemet. Eleverne og natur/ teknologilæreren bidrog aktivt i designprocessen.
De særlige erfaringslæringspotentialer i casen kan beskrives under temaerne: om at se det usete - anvendelse af teknologien som linse til en fjern virkelighed og om at forstå rumlige objekter og bevægelser i tre dimensioner.
Der blev i forløbet udviklet en app, hvor eleverne kunne se størrelsesforhold og bevægelsesmønstre for planeter i solsystemet. Eleverne og natur/ teknologilæreren bidrog aktivt i designprocessen.
De særlige erfaringslæringspotentialer i casen kan beskrives under temaerne: om at se det usete - anvendelse af teknologien som linse til en fjern virkelighed og om at forstå rumlige objekter og bevægelser i tre dimensioner.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Vol/bind | 2016 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 23-40 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Augmented Reality
- Virtual Reality
- læring
- design
- teknologi
- didaktik