Anvendelsesorientering på hf

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

Resumé

Med 2005-reformen af de gymnasiale uddannelser blev anvendelsesorientering hf's særlige profilkendetegn. Kravet om anvendelsesorientering er en udfordring til hf-uddannelsen, både i forhold til uddannelsens almene formål og i forhold til den praktiske etablering af anvendelsesorienterede undervisningsforløb. Artiklen fremlægger en teoretisk-didaktisk analyse af problemstillinger, der knytter sig til denne udfordring.
OriginalsprogDansk
TitelFag og didaktik : : med fagsamspil som udfordring : konferencerapport
RedaktørerTorben Spanget Christensen, Harry Haue, Ellen Krogh
Antal sider22
ForlagSyddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier
Publikationsdato2009
Sider133-154
ISBN (Trykt)87-7938-079-4
StatusUdgivet - 2009
BegivenhedFag og didaktik: Med samspil som udfordring - Syddansk Universitet, Odense, Danmark
Varighed: 6. mar. 2008 → …

Konference

KonferenceFag og didaktik: Med samspil som udfordring
LandDanmark
BySyddansk Universitet, Odense
Periode06/03/2008 → …

Emneord

  • Anvendelsesorientering
  • HF
  • fagsamspil

Citer dette

Christensen, T. S. (2009). Anvendelsesorientering på hf. I T. S. Christensen, H. Haue, & E. Krogh (red.), Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport (s. 133-154). Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier.
Christensen, Torben Spanget. / Anvendelsesorientering på hf. Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. red. / Torben Spanget Christensen ; Harry Haue ; Ellen Krogh. Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, 2009. s. 133-154
@inproceedings{ffacc7c0dc0a11dd9908000ea68e967b,
title = "Anvendelsesorientering p{\aa} hf",
abstract = "Med 2005-reformen af de gymnasiale uddannelser blev anvendelsesorientering hf's s{\ae}rlige profilkendetegn. Kravet om anvendelsesorientering er en udfordring til hf-uddannelsen, b{\aa}de i forhold til uddannelsens almene form{\aa}l og i forhold til den praktiske etablering af anvendelsesorienterede undervisningsforl{\o}b. Artiklen freml{\ae}gger en teoretisk-didaktisk analyse af problemstillinger, der knytter sig til denne udfordring.",
keywords = "Anvendelsesorientering, HF, fagsamspil",
author = "Christensen, {Torben Spanget}",
year = "2009",
language = "Dansk",
isbn = "87-7938-079-4",
pages = "133--154",
editor = "Christensen, {Torben Spanget} and Harry Haue and Ellen Krogh",
booktitle = "Fag og didaktik :",
publisher = "Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, P{\ae}dagogik og Religionsstudier",

}

Christensen, TS 2009, Anvendelsesorientering på hf. i TS Christensen, H Haue & E Krogh (red), Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 133-154, Fag og didaktik: Med samspil som udfordring, Syddansk Universitet, Odense, Danmark, 06/03/2008.

Anvendelsesorientering på hf. / Christensen, Torben Spanget.

Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. red. / Torben Spanget Christensen; Harry Haue; Ellen Krogh. Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, 2009. s. 133-154.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

TY - GEN

T1 - Anvendelsesorientering på hf

AU - Christensen, Torben Spanget

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Med 2005-reformen af de gymnasiale uddannelser blev anvendelsesorientering hf's særlige profilkendetegn. Kravet om anvendelsesorientering er en udfordring til hf-uddannelsen, både i forhold til uddannelsens almene formål og i forhold til den praktiske etablering af anvendelsesorienterede undervisningsforløb. Artiklen fremlægger en teoretisk-didaktisk analyse af problemstillinger, der knytter sig til denne udfordring.

AB - Med 2005-reformen af de gymnasiale uddannelser blev anvendelsesorientering hf's særlige profilkendetegn. Kravet om anvendelsesorientering er en udfordring til hf-uddannelsen, både i forhold til uddannelsens almene formål og i forhold til den praktiske etablering af anvendelsesorienterede undervisningsforløb. Artiklen fremlægger en teoretisk-didaktisk analyse af problemstillinger, der knytter sig til denne udfordring.

KW - Anvendelsesorientering

KW - HF

KW - fagsamspil

M3 - Konferencebidrag i proceedings

SN - 87-7938-079-4

SP - 133

EP - 154

BT - Fag og didaktik :

A2 - Christensen, Torben Spanget

A2 - Haue, Harry

A2 - Krogh, Ellen

PB - Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier

ER -

Christensen TS. Anvendelsesorientering på hf. I Christensen TS, Haue H, Krogh E, red., Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier. 2009. s. 133-154