Alt drejer sig om it: Erhvervsskolelæreres tilgang tilgang til it

Jens Jørgen Hansen, Amina Sabah Karim

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

21 Downloads (Pure)

Abstrakt

Denne rapport perspektiverer it’s rolle i forhold til de senere års reformer af erhvervsuddannelserne og præsenterer resultatet af en interviewundersøgelse, hvor vi har undersøgt erhvervsskolelæreres tilgang til it-brug. Undersøgelsens formål er at give et systematisk indblik i erhvervsskolelæreres erfaringer og holdninger til brug af it i deres praksis. Dermed åbner denne rapport et vindue ind til erhvervsskolelæreres erfaringer med, samt tilgange, forventninger og holdninger til brug af it i deres praksis. Vi har på tværs af erhvervsuddannelser, institutioner og fag undersøgt læreres it-brug i forhold til fem didaktiske praksisformer: undervisning, planlægning, evaluering, praktik samt videndeling og samarbejde. Rapportens undersøgelsesspørgsmål er: Hvilken tilgang har
erhvervsskolelærere til it-brug og hvordan manifesterer deres forståelse sig i forhold til undervisning, planlægning, evaluering, praktik samt videndeling og samarbejde? Rapporten er initieret af samarbejdet mellem CIU (Center for It I Undervisningen) og Institut for Design og Kommunikation, Syddansk Universitet i forhold til at støtte CIU’s opgave med at indsamle, analysere og udbrede eksisterende viden om brug af it i undervisning på erhvervsuddannelsen.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKolding
ForlagSyddansk Universitet
Antal sider60
ISBN (Trykt)978-87-93669-93-2
ISBN (Elektronisk)978-87-93669-92-5
StatusUdgivet - maj 2020

Emneord

  • it-didaktik, didaktiske scenarier, didaktiske principper, erhvervsskoler, fænomenografi

Citationsformater