6 trin til inkluderende idrætsundervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstrakt

I efteråret 2018 udloddede undervisningsministeriet en pulje til undervisning i idræt og bevægelse for børn og unge med handicap i grundskolen. Det førte til, at fiibl i samarbejde med en række eksperter, etablerede projekt- et www.tibis.dk, hvor en af leverancerne var en udvælgelse og beskrivelse af didaktiske og pædagogiske metoder, der kan styrke elevers deltagelse i idrætsundervisningen uanset forudsætninger og handicap. I denne artikel kan du læse om disse metoder, der i alt blev til seks trin. De seks trin indebærer blandt andet et grundlæggende princip om, at alle har ret til at lære noget i idræt; vigtigheden af at arbejde med det sociale miljø i klassen; og en ny måde at bruge aktivitetshjulet på til tilpasninger af aktiviteter.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMOV:E
Vol/bindSærnummer
Sider (fra-til)36-47
ISSN2246-8137
StatusUdgivet - 1. okt. 2019

Citationsformater