Samskabende pædagoger i overgangen fra børnehave til skole

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Der er i stigende grad fokus på overgange mellem børnehave og skole, og mange kommuner gør forsøg med alternativer til april/maj-start i SFO. Fx rullende skolestart, semestervis skolestart, eller en glidende overgang til skolestart i august vha. samskabende pædagoger, der både ansættes i dagtilbud og skole.

Formål
Formålet med dette forskningsprojekt er at undersøge sådanne forskellige "alternative" modeller for overgange, hvor pædagogerne har en central rolle, og hvor fokus med afsæt i et børneperspektiv dels er på at skabe en børneparat skole og dels skoleparate børn.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/201730/04/2019

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.