Pædagoger i tværfagligt samarbejde om bekymringsbørn

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Der er aktuelt stigende fokus på tidlige indsatser i forhold til bekymringsbørn. Som naturlig konsekvens heraf, følger stigende forventninger til, at samfundsmæssige problemstillinger på den lange bane, skal adresseres på den korte af pædagoger i dagtilbud. Men hvilke vilkår har pædagogisk praksis for reelt at løse sådanne problemstillinger, og hvilken form for tværfaglig rådgivning, hjælp og opbakning tilbydes den pædagogiske praksis i relation til disse tidlige indsatser? Hvordan ser det tværfaglige samarbejde i relation til pædagogisk praksis ud? Dette forskningsprojekt skaber indsigt i disse problemstillinger og etablerer og formidler viden omkring hvordan denne type udfordringer måske kan håndteres. Det overordnede spørgsmål er således: Er det muligt at kvalificere de forskellige (både praksisnære og rådgivende) faglige input i PPR til barnets bedste?
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/12/201921/09/2022

Samarbejdspartnere

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.