Everyone Can Sing: A mixed methods feasibility study of class choir as a mental health promoting intervention among 0-3rd grade students

Projekter: ProjektPh.d-projekt

Projektdetaljer

Lægmandssprog

Min ph.d. undersøger mental sundhed hos skolebørn. Ph.d.-projektet er en del af et treårigt feasibility-studie, der udforsker en mental sundhedsfremmende intervention, hvor skolekor bruges som en ramme til at styrke børns mentale sundhed. Interventionen målrettes børn i alderen 5-10 år og bygger på en mixed methods-tilgang, der kombinerer antropologi, folkesundhedsvidenskab og musikterapi. Projektet omfatter også udvikling og test af børnevenlige spørgeskemaer til de yngste skolebørn, som skal sikre børns egne perspektiver på deres trivsel og fællesskab i skolen. Resultaterne vil bidrage til udviklingen af børnecentrerede forskningsmetoder og til fremtidig forskning i mental sundhedsfremmende interventioner i skolen.
Kort titelEveryone Can Sing
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/202431/12/2026

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.