Etiske Læreprocesser - udvikling af professionsetik

  • Ribers, Bjørn (Projektleder)
  • Munck, Cilje Crisstina Caroline (Projektdeltager)
  • Andersen, Dorte Rudi (Projektdeltager)
  • Larsen, Helle (Projektdeltager)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektet har gennem dialogisk aktionsforskning udforsket nye didaktiske perspektiver på hvordan pædagoger, via en brobygning mellem uddannelse og praktik, kvalificeres til at håndtere etiske problemstillinger. Forskningsprojektet viser, at etiske læring kan afhjælpe fænomenet moral distress, som opstår i krydsfeltet mellem lovgivning, økonomiske og politiske rammer og den konkrete pædagogiske praksis.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/12/201101/05/2016

    Samarbejdspartnere

    • BUPL
    • Etisk Råd BUPL
    • Syddansk Universitet (leder)
    • Professionshøjskolen UCC
    • Roskilde Universitet

    Emneord

    • Professionsetik
    • Etisk Pres
    • Pædagoguddannelsen

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.