Etiske Læreprocesser - udvikling af professionsetik

  • Ribers, Bjørn (Projektleder)
  • Munck, Cilje Crisstina Caroline (Projektdeltager)
  • Andersen, Dorte Rudi (Projektdeltager)
  • Larsen, Helle (Projektdeltager)

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet har gennem dialogisk aktionsforskning udforsket nye didaktiske perspektiver på hvordan pædagoger, via en brobygning mellem uddannelse og praktik, kvalificeres til at håndtere etiske problemstillinger. Forskningsprojektet viser, at etiske læring kan afhjælpe fænomenet moral distress, som opstår i krydsfeltet mellem lovgivning, økonomiske og politiske rammer og den konkrete pædagogiske praksis.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/12/201101/05/2016

Emneord

  • Professionsetik
  • Etisk Pres
  • Pædagoguddannelsen