Brandbase Innovation Network Market Communikation Consumption - PVF delprojekt Grafiske Branche

Projekter: ProjektForskning

Beskrivelse

FRA MARKEDSFØRING TIL MARKEDSSKABELSE Virksomheder og reklamebureauer har brug for at udvikle nye samarbejdsformer, nye modeller og nye strategier. De ved det – og de er i gang. Virksomhederne efterspørger metoder til at integrere strategiske og kreative kompetencer, mens reklamebranchen er gået i tænkeboks. Feltet er under forandring – men mangler retning og seriøs sparring. Innovation Network Market Communication Consumption består af førende forskere fra danske universiteter og business schools, som - sammen med internationale kolleger – vil bidrage til at nytænke begrebet markedsføring og implementere innovative mindsets og praksisser, der kan bringe dansk erhvervsliv på omdrejningshøjde med markedets udfordringer. Produkter og brands spiller en vigtig rolle i folks liv, da de er symboler på holdninger og værdier. Samtidig er vi reklametrætte, og brands skal indlejres i vores liv på en meget mere meningsfuld vis end traditionel, overfladisk markedsføring er i stand til. Derfor er kulturforståelse blevet en helt central forudsætning for at forstå forbrug, og produktudvikling og branding skal gå hånd i hånd gennem hele værdikæden. Man kan ikke længere blot ’føre sit produkt på markedet’ – markedet skal skabes, samtidig med at man udvikler produktet. Denne integration af strategi og branding er forskerne i Innovation Network Market Communication Consumption specialister i, og deres viden er nu til rådighed for virksomheder - til gavn for både top- og bundlinje.

Lægmandssprog

Dansk
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/06/201431/05/2016