Bedste Paper: Facilitering af netværksbaseret ledelse inden for naturvidenskabelig uddannelse for at fremme en åben og bæredygtig skolekultur.

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Beskrivelse

Naturvidenskabelige uddannelser har gennem de seneste år fået et voksende opmærksomhed og spiller en vigtig rolle i skoleudviklingen, især hvad angår uddannelse for bæredygtig udvikling. Denne artikel spørger, hvordan pædagogisk ledelse kan facilitere en bæredygtig, kollaborativ skolekultur på forskellige niveauer i uddannelsessystemet. Vi bygger videre på det danske Naturfagsakademi, NAFA samt et nyt casestudie fra 2022 af en naturvidenskabelig uddannelse i den danske grundskole, der peger på, at aspekter som tillid og ligeværdighed er vigtige for opfattelsen af ​​faciliteringen. af samarbejde. Vi argumenterer for, at ledelse af naturvidenskabelige uddannelser er kompleks og ikke mindst vigtig for at facilitere meningsfuldt samarbejde for at skabe elevcentreret læring. Med denne artikel søger vi at bidrage til forskningsfeltet for naturvidenskabelig uddannelsesledelse ved at tilbyde perspektiver på, hvordan bæredygtig ledelse kunne se ud i fremtiden for at styrke skolesamarbejdet og elevernes læring.
Grad af anerkendelseInternational

Tildelt ved begivenhed

BegivenhedstitelESERA
StedIstanbul, TyrkietVis på kort
Periode31. aug. 2009 → 4. sep. 2009

Emneord

  • Naturidenskabelig uddannelse
  • Naturvidenskabelig uddannelsesledelse
  • Uddannelsessamarbejde

    Fingerprint