Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

Consumer Behavior, Sustainable Consumption

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Business Administration, PhD, Umeå University

1. nov. 201122. sep. 2017

Forskningsområder

  • Marketing
  • Teknologisk udvikling

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

electric vehicle Geo- og miljøvidenskab
Sweden Samfundsvidenskab
acceptance Samfundsvidenskab
consumption behavior Geo- og miljøvidenskab
interaction Samfundsvidenskab
Social Norms Samfundsvidenskab
adoption behavior Geo- og miljøvidenskab
targeting Geo- og miljøvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2011 2019

  • 7 Tidsskriftartikel
  • 4 Konferencebidrag i proceedings
  • 1 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Poster
Alternative fuels
Sweden
acceptance
Railroad cars
deduction
1 Downloads (Pure)

Consumer motivations for sustainable consumption: The interaction of gain, normative and hedonic motivations on electric vehicle adoption

Rezvani, Z., Jansson, J. & Bengtsson, M., 1. dec. 2018, I : Business Strategy and the Environment. 27, 8, s. 1272-1283

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

electric vehicle
interaction
Social Norms
consumption behavior
targeting

They come from near and far: the impact of spatial distance to event location on event attendance motivations

Dragin-Jensen, C., Schnittka, O., Feddersen, A., Kottemann, P. & Rezvani, Z., 2018, I : Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. 18, S1, s. S87-S100 forthcoming.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Attendance
firm
Residents
Tourist motivation
Loyalty

Cause I’ll Feel Good! An Investigation into the Effects of Anticipated Emotions and Personal Moral Norms on Consumer Pro-Environmental Behavior

Rezvani, Z., Jansson, J. & Bengtsson, M., 2017, I : Journal of Promotion Management. 23, 1, s. 163-183

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Pro-environmental behavior
Moral norms
Emotion
Environmental benefits
Online survey

Cause I’m Feeling Good! The Influence of Anticipated Emotions on Consumer Pro-environmental Behavior

Rezvani, Z. & Jansson, J., 2016, Rediscovering the Essentiality of Marketing : Proceedings of the 2015 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress. Springer, s. 117-125 (Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Aktiviteter 2018 2019

  • 2 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
  • 1 Konferenceoplæg

Shared Science

Bo Villumsen (Foredragsholder), Zeinab Rezvani (Foredragsholder), Barbora Gulisova (Foredragsholder), Mette Winge Jakobsen (Foredragsholder)
6 sep. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Fil

How to use eye tracking in social science research

Zeinab Rezvani (Deltager)
28 aug. 2018

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Writing Marie Curie Grant Application

Zeinab Rezvani (Deltager)
15 maj 201816 maj 2018

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Projekter 2019 2021

Presse/medie

Tre Marie Curie Fellowships

Zeinab Rezvani

28/02/2019

1 Mediebidrag

Presse/medie

Undervisning og vejledning

Consumer Behavior in Sports and Events Management

Zeinab Rezvani & Oliver Schnittka

05/02/201820/06/2018

Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning