Torben Spanget

Cand. mag, Ph.D

1980 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1980 2019

Filtrer
Tidsskriftartikel
2018

Didaktisk forskning med relevans for didaktisk praksis

Christensen, T. S., 2018, I : GymPæd 2.0. 19, s. 14-17

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Evaluering i overgangen mellem folkeskole og gymnasium

Hobel, P., Christensen, T. S. & Piekut, A., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 42-45

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Hvordan opfatter elever og lærere fagligt samspil?

Hobel, P., Christensen, T. S. & Høegh, T., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 26-30

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Reformarbejdet 2017/18 i de gymnasiale uddannelser

Qvortrup, A., Petersen, C. K., Elf, N. F., Krogh, E., Hobel, P., Christensen, T. S., Raae, P. H., Høegh, T. & Zeuner, L., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 6-9

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
2017

Fag er ikke hvad de har været - Og det skal de heller ikke være

Haugaard, A. & Christensen, T. S., 2017, I : Gymnasieforskning. Nr. 11 September 2017, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fokusområde: Evaluering

Hobel, P. & Christensen, T. S., 7. aug. 2017, I : GymPæd 2.0. 17, s. 28-31 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fokusområde: Overgang og progression

Krogh, E., Qvortrup, A. & Christensen, T. S., 2017, I : GymPæd 2.0. 17, s. 12-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2014

Didaktiske paradigmer og refleksion: replik til Ellen Krogh

Christensen, T. S., 2014, I : Cursiv. 13, s. 125-139

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Evaluering: Fra monster til mening

Haugaard, A. & Christensen, T. S., okt. 2014, I : Gymnasieforskning. 3, s. 26-30

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2013

Interdisciplinarity and self-reflection in civic education

Christensen, T. S., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2013, 1, s. 201-226 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Formål og ambitionsniveau i sammenlignende fagdidaktik

Christensen, T. S., 2011, I : Cursiv. 7, s. 169 - 174 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Samfundsfag - et senmoderne fag?

Christensen, T. S., 2011, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 1, s. 1 - 25 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Refleksive rum og formativ evaluering i undervisning

Christensen, T. S., 1. feb. 2010, I : Cepra-striben. 8, s. 42-55 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2009

Tænker du: Åh nej - nu skal eleverne have karakterer igen?

Christensen, T. S., 2009, I : GymPæd 2.0. 2, 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2008

Ny faglighed - en forlængelse af samfundsfagsdidaktikken?

Christensen, T. S., 2008, I : Didaktikens Forum. Årgang 5, 2, s. 56-72 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Reformimplementering, praktiseret faglighed og mening

Christensen, T. S. & Raae, P. H., 2008, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 71, s. 45-58 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Samfundsfagsdidaktik - ind i fag og med fag ud i verden

Christensen, T. S., 2008, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 71, s. 137-145 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2006

Evaluering af naturskolenetværket langs Jyllands vestkyst

Wegener, C., Kølsen de Wit, C. & Christensen, T. S., 2006, I : MDC-rapport. 27

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Evaluering som systematisk bedømmelse og dokumentation

Christensen, T. S., 2006, I : Evaluering@uvm.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2002

Evaluering af undervisning og læring

Christensen, T. S., 2002, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 36

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2000

Samfundsfag som gymnasialt fag

Christensen, T. S., 2000, I : Samfundsfagsnyt. 136, s. 42-55

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

1985

Medlemsafgangen fra Blik og rørarbejderforbundet: En undersøgelse fra Århus Universitet

Christensen, T. S., Gundelach, P. & Sabroe, S., 1985, I : Blik og Rør. 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning