Torben Spanget

Cand. mag, Ph.D

1980 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1980 2019

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2019

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Christensen, T. S. & Krogh, E., 2019, (Accepteret/In press) Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dokumentation og evaluering

Christensen, T. S., Petersen, C. K. & Piekut, A., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag

Christensen, T. S., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 25-62

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

Christensen, T. S., Dimke, A. & Vejlstrup, K., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 95 158 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Student note writing: Practices, purposes, identifications

Christensen, T. S., 7. maj 2019, Understanding Young People's Writing Development: Identity, Disciplinarity, and Education. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). London: Routledge, s. 66-84 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

student
homework
learning
research project
dialogue

Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer

Christensen, T. S., 2019, Tværfaglighed og fagligt samspil. Andersen, L. K., Hobel, P. & Holgersen, S-E. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 86-108 (Didaktiske studier; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Etnografisk teamwork

Christensen, T. S., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 265-280

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduktion: Didaktik i udvikling

Christensen, T. S., Elf, N. F., Hobel, P. & Qvortrup, A., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 9-25

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Om samfundsfags historie og udviklingsdynamik

Christensen, T. S., 2018, Samfundsfagsdidaktik. Brøndum, P. (red.). 3. udg. København: Forlaget Columbus, s. 28-43

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2017

De samfundsfaglige og økonomisk-merkantile fag

Christensen, T. S. & Langerhuus, M. R., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 602-618 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formative Reformulations in Interventions on School Development: A Longitudinal Case Study of a Project on Student Note-Writing

Christensen, T. S., 2017, Dealing with Conceptualisations of Learning: Learning between Means and Aims in Theory and Practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). Rotterdam/Boston/Tapei: Brill | Sense, s. 91-105 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 481-504 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Innovation

Hobel, P., Paulsen, M., Christensen, T. S., Nielsen, J. A. & Ziethen, M., 14. aug. 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 334-341

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2016

Database og forskningsværktøjer

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Jacobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 57-70 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Elevnoter og skriverudvikling

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 107-130 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

211 Downloads (Pure)

Student notes as a mediating tool for learning in school subjects

Christensen, T. S., 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 189-212 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
colloquial
school
learning
student
language
2015

Susan - identitet og skriverudvikling i overgangen mellem folkeskole og gymnasium

Christensen, T. S., 2015, Elevskrivere i gymnasiefag. Krogh, E., Christensen, T. S. & Jakobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 65 - 99 35 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013

Evaluering - Undervisningsevaluering og bedømmelse

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 559-580 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Forskellige arbejdsformer: Innovation

Hobel, P., Paulsen, M. & Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 448-453 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Samfundsfag

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 311-316 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2012

Innovative evner og de gymnasiale uddannelser

Hobel, P. & Christensen, T. S., 2012, Innovation og læring. Filosofiske og kritiske perspektiver. Paulsen, M. & Klausen, S. H. (red.). Aalborg Universitetsforlag: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Samfundsfag - en uddifferentiering i og en udfordring til historiefaget

Christensen, T. S., 2012, Sammenlignende fagdidaktik 2. Krogh, E. & Nielsen, F. V. (red.). København, s. 95-112 18 s. (Cursiv; Nr. 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2011

Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

Christensen, T. S., 2011, Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. Damberg, E. (red.). Odense: Gymnasiepædagogik, Bind 84. s. 23 - 32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2009

Evaluering i samfundsfagene

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 163-186

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Ny faglighed - en forlængelse af samfundsfagsdidaktikken

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 30-44

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Refleksion og fagsamspil som omdrejningspunkt i skriftlige rapporter

Christensen, T. S., 2009, Skriving i kunnskapssamfunnet. Vatn, G. Å., Folkvord, I. & Smidt, J. (red.). 1. udg. Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 127-142 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2008

Et evalueringseksperiment: Fagligt evaluerende lærer-elevsamtale

Christensen, T. S., 2008, Evalueringens spændingsfelter: Pædagogiske linjer. Borgnakke, K. (red.). Århus: Klim, s. 137-175

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2006

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 361-382

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Samfundsfag

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 232-236

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2004

Evaluering i samfundsfag

Christensen, T. S., 2004, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). Viborg: Forlaget Columbus, s. 141-160

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Integreret evaluering: et pædagogisk eksperiment

Christensen, T. S., 2004, Et analytisk blik på senmodernitetens gymnasium. Odense: Gymnasiepædagogik, s. 153-186 (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 47).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

1980

KRIM: Et eksempel på en modorganisation

Christensen, T. S., 1980, Organisationer under forandring: Studier af organisationssystemet i Danmark. Buksti, J. A. (red.). Forlaget Politica

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning