Torben Spanget

Cand. mag, Ph.D

1980 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1980 2019

Antologi

Didaktik i udvikling

Christensen, T. S. (red.), Elf, N. F. (red.), Hobel, P. (red.), Qvortrup, A. (red.) & Troelsen, S. (red.), 15. jun. 2018, 1. udg. Aarhus: Klim. 384 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Elevskrivere i gymnasiefag

Krogh, E. (red.), Christensen, T. S. (red.) & Jacobsen, K. S. (red.), 2015, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 316 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Fagdidaktik i Samfundsfag

Christensen, T. S. (red.), okt. 2015, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 193 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

Åben adgang
Bidrag til avis - Avisartikel

En akademisk grunduddannelse?

Christensen, T. S., 14. aug. 2008, I : Gymnasieskolen. s. 21 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Bidrag til avis - Kronik

Anvendelsesorienteret hf - når politik møder praksis

Raae, P. H. & Christensen, T. S., 2011, I : Gymnasieskolen. 6

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Bidrag til bog/antologi

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Christensen, T. S. & Krogh, E., 2019, (Accepteret/In press) Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

Christensen, T. S., 2011, Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. Damberg, E. (red.). Odense: Gymnasiepædagogik, Bind 84. s. 23 - 32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Database og forskningsværktøjer

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Jacobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 57-70 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

De samfundsfaglige og økonomisk-merkantile fag

Christensen, T. S. & Langerhuus, M. R., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 602-618 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Dokumentation og evaluering

Christensen, T. S., Petersen, C. K. & Piekut, A., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Elevnoter og skriverudvikling

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 107-130 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Et evalueringseksperiment: Fagligt evaluerende lærer-elevsamtale

Christensen, T. S., 2008, Evalueringens spændingsfelter: Pædagogiske linjer. Borgnakke, K. (red.). Århus: Klim, s. 137-175

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Etnografisk teamwork

Christensen, T. S., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 265-280

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering i samfundsfag

Christensen, T. S., 2004, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). Viborg: Forlaget Columbus, s. 141-160

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Evaluering i samfundsfagene

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 163-186

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Evaluering - Undervisningsevaluering og bedømmelse

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 559-580 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag

Christensen, T. S., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 25-62

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formative Reformulations in Interventions on School Development: A Longitudinal Case Study of a Project on Student Note-Writing

Christensen, T. S., 2017, Dealing with Conceptualisations of Learning: Learning between Means and Aims in Theory and Practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). Rotterdam/Boston/Tapei: Brill | Sense, s. 91-105 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 361-382

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 481-504 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

Christensen, T. S., Dimke, A. & Vejlstrup, K., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 95 158 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forskellige arbejdsformer: Innovation

Hobel, P., Paulsen, M. & Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 448-453 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Innovation

Hobel, P., Paulsen, M., Christensen, T. S., Nielsen, J. A. & Ziethen, M., 14. aug. 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 334-341

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Innovative evner og de gymnasiale uddannelser

Hobel, P. & Christensen, T. S., 2012, Innovation og læring. Filosofiske og kritiske perspektiver. Paulsen, M. & Klausen, S. H. (red.). Aalborg Universitetsforlag: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Integreret evaluering: et pædagogisk eksperiment

Christensen, T. S., 2004, Et analytisk blik på senmodernitetens gymnasium. Odense: Gymnasiepædagogik, s. 153-186 (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 47).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Introduktion: Didaktik i udvikling

Christensen, T. S., Elf, N. F., Hobel, P. & Qvortrup, A., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 9-25

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

KRIM: Et eksempel på en modorganisation

Christensen, T. S., 1980, Organisationer under forandring: Studier af organisationssystemet i Danmark. Buksti, J. A. (red.). Forlaget Politica

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Ny faglighed - en forlængelse af samfundsfagsdidaktikken

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 30-44

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Om samfundsfags historie og udviklingsdynamik

Christensen, T. S., 2018, Samfundsfagsdidaktik. Brøndum, P. (red.). 3. udg. København: Forlaget Columbus, s. 28-43

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Refleksion og fagsamspil som omdrejningspunkt i skriftlige rapporter

Christensen, T. S., 2009, Skriving i kunnskapssamfunnet. Vatn, G. Å., Folkvord, I. & Smidt, J. (red.). 1. udg. Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 127-142 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Samfundsfag

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 232-236

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Samfundsfag

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 311-316 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Samfundsfag - en uddifferentiering i og en udfordring til historiefaget

Christensen, T. S., 2012, Sammenlignende fagdidaktik 2. Krogh, E. & Nielsen, F. V. (red.). København, s. 95-112 18 s. (Cursiv; Nr. 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

211 Downloads (Pure)

Student notes as a mediating tool for learning in school subjects

Christensen, T. S., 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 189-212 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
colloquial
school
learning
student
language

Student note writing: Practices, purposes, identifications

Christensen, T. S., 7. maj 2019, Understanding Young People's Writing Development: Identity, Disciplinarity, and Education. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). London: Routledge, s. 66-84 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

student
homework
learning
research project
dialogue

Susan - identitet og skriverudvikling i overgangen mellem folkeskole og gymnasium

Christensen, T. S., 2015, Elevskrivere i gymnasiefag. Krogh, E., Christensen, T. S. & Jakobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 65 - 99 35 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer

Christensen, T. S., 2019, Tværfaglighed og fagligt samspil. Andersen, L. K., Hobel, P. & Holgersen, S-E. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 86-108 (Didaktiske studier; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Bog

Almendidaktik og fagdidaktik

Krogh, E., Christensen, T. S. & Qvortrup, A., 2016, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 107 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Fag og didaktik: Med samspil som udfordring

Christensen, T. S. (red.), Haue, H. (red.) & Krogh, E. (red.), 2009, Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 72).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Skrivekulturer i folkeskolens niende klasse

Christensen, T. S., Elf, N. F. & Krogh, E., 2014, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 370 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Konferenceabstrakt i proceedings

Analysis of language games in mercantile upper secondary school subjects

Bidragets oversatte titel: Analyse af sprogspil i de merkantile fag i gymnasietChristensen, T. S. & Petersen, C. K., 20. maj 2019, Proceedings of the Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects, NOFA7, 2019. s. 197 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

Konferenceabstrakt til konference

WRITING PRACTICES IN DANISH SECONDARY EDUCATION

Elf, N. F., Krogh, E. & Christensen, T. S., feb. 2011. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Konferencebidrag i proceedings

Anvendelsesorientering på hf

Christensen, T. S., 2009, Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. Christensen, T. S., Haue, H. & Krogh, E. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 133-154 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

Educating Citizens in Late Modern Societies

Christensen, T. S., 2011, Patterns of Research in Civics, History, Geography and Religious Education: Key presentations and responses from an international conference at Karlstad University, Sweden 2010. Schüllerqvist, B. (red.). Karlstad: Karlstad University Press, s. 37 - 51 15 s. (Studier i de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik ; Nr. 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

citizen
society
Denmark
empowerment
voter

Pilotstudie: skriftligt arbejde med egen studiekompetence

Christensen, T. S., 2009, Pilotstudie. EMU - Danmarks undervisningsportal, 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Editorial: Interdisciplinaritet - en udfordring til fagdidaktikken

Christensen, T. S. & Hobel, P., 8. aug. 2014, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 14:1, s. 1-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Redaktionel introduktion til Nordidactica 13:2

Christensen, T. S. & Hobel, P., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 13, 2, s. 1-3 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review