Torben Spanget

Cand. mag, Ph.D

1980 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1980 2019

Almendidaktik og fagdidaktik

Krogh, E., Christensen, T. S. & Qvortrup, A., 2016, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 107 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Analysis of language games in mercantile upper secondary school subjects

Bidragets oversatte titel: Analyse af sprogspil i de merkantile fag i gymnasietChristensen, T. S. & Petersen, C. K., 20. maj 2019, Proceedings of the Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects, NOFA7, 2019. s. 197 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

Anvendelsesorienteret hf - når politik møder praksis

Raae, P. H. & Christensen, T. S., 2011, I : Gymnasieskolen. 6

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Anvendelsesorientering på hf

Christensen, T. S., 2009, Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. Christensen, T. S., Haue, H. & Krogh, E. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 133-154 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Christensen, T. S. & Krogh, E., 2019, (Accepteret/In press) Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

Christensen, T. S., 2011, Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. Damberg, E. (red.). Odense: Gymnasiepædagogik, Bind 84. s. 23 - 32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Database og forskningsværktøjer

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Jacobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 57-70 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

De samfundsfaglige og økonomisk-merkantile fag

Christensen, T. S. & Langerhuus, M. R., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 602-618 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

428 Downloads (Pure)

Det anvendelsesorienterede perspektiv på hf: FoU-projekt 116360. Forsøg, udvikling og efteruddannelse i de gymnasiale uddannelser

Christensen, T. S. & Svejgaard, K. L., 2008, Odense og Århus: Syddansk Universitet.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil

Didaktik i udvikling

Christensen, T. S. (red.), Elf, N. F. (red.), Hobel, P. (red.), Qvortrup, A. (red.) & Troelsen, S. (red.), 15. jun. 2018, 1. udg. Aarhus: Klim. 384 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Didaktiske paradigmer og refleksion: replik til Ellen Krogh

Christensen, T. S., 2014, I : Cursiv. 13, s. 125-139

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Didaktisk forskning med relevans for didaktisk praksis

Christensen, T. S., 2018, I : GymPæd 2.0. 19, s. 14-17

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Dokumentation og evaluering

Christensen, T. S., Petersen, C. K. & Piekut, A., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Editorial: Interdisciplinaritet - en udfordring til fagdidaktikken

Christensen, T. S. & Hobel, P., 8. aug. 2014, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 14:1, s. 1-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Educating Citizens in Late Modern Societies

Christensen, T. S., 2011, Patterns of Research in Civics, History, Geography and Religious Education: Key presentations and responses from an international conference at Karlstad University, Sweden 2010. Schüllerqvist, B. (red.). Karlstad: Karlstad University Press, s. 37 - 51 15 s. (Studier i de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik ; Nr. 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

citizen
society
Denmark
empowerment
voter

Elevnoter og skriverudvikling

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 107-130 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Elevskrivere i gymnasiefag

Krogh, E. (red.), Christensen, T. S. (red.) & Jacobsen, K. S. (red.), 2015, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 316 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

En akademisk grunduddannelse?

Christensen, T. S., 14. aug. 2008, I : Gymnasieskolen. s. 21 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Et evalueringseksperiment: Fagligt evaluerende lærer-elevsamtale

Christensen, T. S., 2008, Evalueringens spændingsfelter: Pædagogiske linjer. Borgnakke, K. (red.). Århus: Klim, s. 137-175

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Etnografisk teamwork

Christensen, T. S., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 265-280

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering: Fra monster til mening

Haugaard, A. & Christensen, T. S., okt. 2014, I : Gymnasieforskning. 3, s. 26-30

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Evaluering af hf efter reformen

Raae, P. H. & Christensen, T. S., 2008, IFPR, SDU: Syddansk Universitet. 121 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Evaluering af naturskolenetværket langs Jyllands vestkyst

Wegener, C., Kølsen de Wit, C. & Christensen, T. S., 2006, I : MDC-rapport. 27

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Evaluering af nydannelserne på det to-årige hf

Raae, P. H., Christensen, T. S. & Lauridsen, E., 2006, Odense: IFPR/DIG, Syddansk Universitet. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 58).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Evaluering af projektet Akademiet for Talentfulde Unge

Tuborg, N. & Christensen, T. S., 2016, Odense: Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber. 75 s. (Gymnasiepædagogik, Bind 103).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang

Evaluering af samfundsfag C

Christensen, T. S., Duch, H., Gravesen, J. & Eika, H., 2006, Århus: Amtscenter for Unndervisning, Århus Amt.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Evaluering af undervisning og læring

Christensen, T. S., 2002, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 36

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Evaluering i overgangen mellem folkeskole og gymnasium

Hobel, P., Christensen, T. S. & Piekut, A., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 42-45

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Evaluering i samfundsfag

Christensen, T. S., 2004, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). Viborg: Forlaget Columbus, s. 141-160

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Evaluering i samfundsfagene

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 163-186

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Evaluering som systematisk bedømmelse og dokumentation

Christensen, T. S., 2006, I : Evaluering@uvm.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Evaluering - Undervisningsevaluering og bedømmelse

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 559-580 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Fagdidaktik i Samfundsfag

Christensen, T. S. (red.), okt. 2015, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 193 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag

Christensen, T. S., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 25-62

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Fag er ikke hvad de har været - Og det skal de heller ikke være

Haugaard, A. & Christensen, T. S., 2017, I : Gymnasieforskning. Nr. 11 September 2017, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fag og didaktik: Med samspil som udfordring

Christensen, T. S. (red.), Haue, H. (red.) & Krogh, E. (red.), 2009, Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 72).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Fokusområde: Evaluering

Hobel, P. & Christensen, T. S., 7. aug. 2017, I : GymPæd 2.0. 17, s. 28-31 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fokusområde: Overgang og progression

Krogh, E., Qvortrup, A. & Christensen, T. S., 2017, I : GymPæd 2.0. 17, s. 12-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Formative Reformulations in Interventions on School Development: A Longitudinal Case Study of a Project on Student Note-Writing

Christensen, T. S., 2017, Dealing with Conceptualisations of Learning: Learning between Means and Aims in Theory and Practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). Rotterdam/Boston/Tapei: Brill | Sense, s. 91-105 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 361-382

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 481-504 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

Christensen, T. S., Dimke, A. & Vejlstrup, K., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 95 158 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Formål og ambitionsniveau i sammenlignende fagdidaktik

Christensen, T. S., 2011, I : Cursiv. 7, s. 169 - 174 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Forskellige arbejdsformer: Innovation

Hobel, P., Paulsen, M. & Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 448-453 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Hvordan opfatter elever og lærere fagligt samspil?

Hobel, P., Christensen, T. S. & Høegh, T., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 26-30

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Innovation

Hobel, P., Paulsen, M., Christensen, T. S., Nielsen, J. A. & Ziethen, M., 14. aug. 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 334-341

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling