Torben Spanget

Cand. mag, Ph.D

1980 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1980 2019

1980

KRIM: Et eksempel på en modorganisation

Christensen, T. S., 1980, Organisationer under forandring: Studier af organisationssystemet i Danmark. Buksti, J. A. (red.). Forlaget Politica

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

1985

Medlemsafgangen fra Blik og rørarbejderforbundet: En undersøgelse fra Århus Universitet

Christensen, T. S., Gundelach, P. & Sabroe, S., 1985, I : Blik og Rør. 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

1993

Kursist på 2-årigt hf-kursus i Århus Amt: Hvem? Hvorfor?

Balling, A-L., Christensen, T. S. & Nørby, E., 1993, Århus Amt.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

2000

Samfundsfag som gymnasialt fag

Christensen, T. S., 2000, I : Samfundsfagsnyt. 136, s. 42-55

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2002

Evaluering af undervisning og læring

Christensen, T. S., 2002, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 36

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2004

Evaluering i samfundsfag

Christensen, T. S., 2004, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). Viborg: Forlaget Columbus, s. 141-160

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Integreret evaluering: et pædagogisk eksperiment

Christensen, T. S., 2004, Et analytisk blik på senmodernitetens gymnasium. Odense: Gymnasiepædagogik, s. 153-186 (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 47).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2005
772 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
2006

Evaluering af naturskolenetværket langs Jyllands vestkyst

Wegener, C., Kølsen de Wit, C. & Christensen, T. S., 2006, I : MDC-rapport. 27

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Evaluering af nydannelserne på det to-årige hf

Raae, P. H., Christensen, T. S. & Lauridsen, E., 2006, Odense: IFPR/DIG, Syddansk Universitet. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 58).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Evaluering af samfundsfag C

Christensen, T. S., Duch, H., Gravesen, J. & Eika, H., 2006, Århus: Amtscenter for Unndervisning, Århus Amt.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Evaluering som systematisk bedømmelse og dokumentation

Christensen, T. S., 2006, I : Evaluering@uvm.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 361-382

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Samfundsfag

Christensen, T. S., 2006, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Damberg, E., Dolin, J. & Ingerslev, G. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 232-236

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2008
428 Downloads (Pure)

Det anvendelsesorienterede perspektiv på hf: FoU-projekt 116360. Forsøg, udvikling og efteruddannelse i de gymnasiale uddannelser

Christensen, T. S. & Svejgaard, K. L., 2008, Odense og Århus: Syddansk Universitet.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil

En akademisk grunduddannelse?

Christensen, T. S., 14. aug. 2008, I : Gymnasieskolen. s. 21 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Et evalueringseksperiment: Fagligt evaluerende lærer-elevsamtale

Christensen, T. S., 2008, Evalueringens spændingsfelter: Pædagogiske linjer. Borgnakke, K. (red.). Århus: Klim, s. 137-175

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Evaluering af hf efter reformen

Raae, P. H. & Christensen, T. S., 2008, IFPR, SDU: Syddansk Universitet. 121 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Ny faglighed - en forlængelse af samfundsfagsdidaktikken?

Christensen, T. S., 2008, I : Didaktikens Forum. Årgang 5, 2, s. 56-72 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Reformimplementering, praktiseret faglighed og mening

Christensen, T. S. & Raae, P. H., 2008, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 71, s. 45-58 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Samfundsfagsdidaktik - ind i fag og med fag ud i verden

Christensen, T. S., 2008, I : GYMNASIEPÆDAGOGIK. 71, s. 137-145 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2009

Anvendelsesorientering på hf

Christensen, T. S., 2009, Fag og didaktik :med fagsamspil som udfordring : konferencerapport. Christensen, T. S., Haue, H. & Krogh, E. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 133-154 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

Evaluering i samfundsfagene

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 163-186

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Fag og didaktik: Med samspil som udfordring

Christensen, T. S. (red.), Haue, H. (red.) & Krogh, E. (red.), 2009, Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 72).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Ny faglighed - en forlængelse af samfundsfagsdidaktikken

Christensen, T. S., 2009, Samfundsfagsdidaktik. Knudsen, J. M. & Henriksen, P. (red.). 2. udg. København: Forlaget Columbus, s. 30-44

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Ny skriftlighed? Evaluering af det skriftlige arbejde efter gymnasiereformen

Krogh, E., Christensen, T. S. & Hjemsted, K., 2009, Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier. 316 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 73).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Pilotstudie: skriftligt arbejde med egen studiekompetence

Christensen, T. S., 2009, Pilotstudie. EMU - Danmarks undervisningsportal, 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Refleksion og fagsamspil som omdrejningspunkt i skriftlige rapporter

Christensen, T. S., 2009, Skriving i kunnskapssamfunnet. Vatn, G. Å., Folkvord, I. & Smidt, J. (red.). 1. udg. Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 127-142 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Samfundsfagsdidaktik i Danmark

Christensen, T. S., 2009. 23 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaperForskning

Tænker du: Åh nej - nu skal eleverne have karakterer igen?

Christensen, T. S., 2009, I : GymPæd 2.0. 2, 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Refleksive rum og formativ evaluering i undervisning

Christensen, T. S., 1. feb. 2010, I : Cepra-striben. 8, s. 42-55 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2011

Anvendelsesorienteret hf - når politik møder praksis

Raae, P. H. & Christensen, T. S., 2011, I : Gymnasieskolen. 6

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

Christensen, T. S., 2011, Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. Damberg, E. (red.). Odense: Gymnasiepædagogik, Bind 84. s. 23 - 32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Educating Citizens in Late Modern Societies

Christensen, T. S., 2011, Patterns of Research in Civics, History, Geography and Religious Education: Key presentations and responses from an international conference at Karlstad University, Sweden 2010. Schüllerqvist, B. (red.). Karlstad: Karlstad University Press, s. 37 - 51 15 s. (Studier i de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik ; Nr. 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

citizen
society
Denmark
empowerment
voter

Formål og ambitionsniveau i sammenlignende fagdidaktik

Christensen, T. S., 2011, I : Cursiv. 7, s. 169 - 174 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Samfundsfag - et senmoderne fag?

Christensen, T. S., 2011, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 1, s. 1 - 25 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

WRITING PRACTICES IN DANISH SECONDARY EDUCATION

Elf, N. F., Krogh, E. & Christensen, T. S., feb. 2011. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Innovative evner og de gymnasiale uddannelser

Hobel, P. & Christensen, T. S., 2012, Innovation og læring. Filosofiske og kritiske perspektiver. Paulsen, M. & Klausen, S. H. (red.). Aalborg Universitetsforlag: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Samfundsfag - en uddifferentiering i og en udfordring til historiefaget

Christensen, T. S., 2012, Sammenlignende fagdidaktik 2. Krogh, E. & Nielsen, F. V. (red.). København, s. 95-112 18 s. (Cursiv; Nr. 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2013

Evaluering - Undervisningsevaluering og bedømmelse

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 559-580 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Forskellige arbejdsformer: Innovation

Hobel, P., Paulsen, M. & Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 448-453 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Interdisciplinarity and self-reflection in civic education

Christensen, T. S., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2013, 1, s. 201-226 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Introduction 2013:1 Globalization and School Subjects

Hobel, P., Christensen, T. S. & Broman, A., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2013, 2, s. i-vii 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLetterForskning