Torben Spanget

Cand. mag, Ph.D

1980 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1980 2019

2019

Analysis of language games in mercantile upper secondary school subjects

Bidragets oversatte titel: Analyse af sprogspil i de merkantile fag i gymnasietChristensen, T. S. & Petersen, C. K., 20. maj 2019, Proceedings of the Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects, NOFA7, 2019. s. 197 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Christensen, T. S. & Krogh, E., 2019, (Accepteret/In press) Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dokumentation og evaluering

Christensen, T. S., Petersen, C. K. & Piekut, A., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag

Christensen, T. S., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 25-62

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

Christensen, T. S., Dimke, A. & Vejlstrup, K., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 95 158 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Åben adgang

Student note writing: Practices, purposes, identifications

Christensen, T. S., 7. maj 2019, Understanding Young People's Writing Development: Identity, Disciplinarity, and Education. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). London: Routledge, s. 66-84 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

student
homework
learning
research project
dialogue

Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer

Christensen, T. S., 2019, Tværfaglighed og fagligt samspil. Andersen, L. K., Hobel, P. & Holgersen, S-E. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 86-108 (Didaktiske studier; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Didaktik i udvikling

Christensen, T. S. (red.), Elf, N. F. (red.), Hobel, P. (red.), Qvortrup, A. (red.) & Troelsen, S. (red.), 15. jun. 2018, 1. udg. Aarhus: Klim. 384 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Didaktisk forskning med relevans for didaktisk praksis

Christensen, T. S., 2018, I : GymPæd 2.0. 19, s. 14-17

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Etnografisk teamwork

Christensen, T. S., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 265-280

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering i overgangen mellem folkeskole og gymnasium

Hobel, P., Christensen, T. S. & Piekut, A., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 42-45

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Hvordan opfatter elever og lærere fagligt samspil?

Hobel, P., Christensen, T. S. & Høegh, T., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 26-30

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Introduktion: Didaktik i udvikling

Christensen, T. S., Elf, N. F., Hobel, P. & Qvortrup, A., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 9-25

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Om samfundsfags historie og udviklingsdynamik

Christensen, T. S., 2018, Samfundsfagsdidaktik. Brøndum, P. (red.). 3. udg. København: Forlaget Columbus, s. 28-43

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Reformarbejdet 2017/18 i de gymnasiale uddannelser

Qvortrup, A., Petersen, C. K., Elf, N. F., Krogh, E., Hobel, P., Christensen, T. S., Raae, P. H., Høegh, T. & Zeuner, L., 2018, I : GymPæd 2.0. 2018, 20, s. 6-9

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
2017

De samfundsfaglige og økonomisk-merkantile fag

Christensen, T. S. & Langerhuus, M. R., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 602-618 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Fag er ikke hvad de har været - Og det skal de heller ikke være

Haugaard, A. & Christensen, T. S., 2017, I : Gymnasieforskning. Nr. 11 September 2017, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fokusområde: Evaluering

Hobel, P. & Christensen, T. S., 7. aug. 2017, I : GymPæd 2.0. 17, s. 28-31 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fokusområde: Overgang og progression

Krogh, E., Qvortrup, A. & Christensen, T. S., 2017, I : GymPæd 2.0. 17, s. 12-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Formative Reformulations in Interventions on School Development: A Longitudinal Case Study of a Project on Student Note-Writing

Christensen, T. S., 2017, Dealing with Conceptualisations of Learning: Learning between Means and Aims in Theory and Practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). Rotterdam/Boston/Tapei: Brill | Sense, s. 91-105 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Formativ evaluering

Christensen, T. S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 481-504 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Innovation

Hobel, P., Paulsen, M., Christensen, T. S., Nielsen, J. A. & Ziethen, M., 14. aug. 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 334-341

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2016

Almendidaktik og fagdidaktik

Krogh, E., Christensen, T. S. & Qvortrup, A., 2016, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 107 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Database og forskningsværktøjer

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Jacobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 57-70 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Elevnoter og skriverudvikling

Christensen, T. S., 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 107-130 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering af projektet Akademiet for Talentfulde Unge

Tuborg, N. & Christensen, T. S., 2016, Odense: Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber. 75 s. (Gymnasiepædagogik, Bind 103).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
210 Downloads (Pure)

Student notes as a mediating tool for learning in school subjects

Christensen, T. S., 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 189-212 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
colloquial
school
learning
student
language

Elevskrivere i gymnasiefag

Krogh, E. (red.), Christensen, T. S. (red.) & Jacobsen, K. S. (red.), 2015, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 316 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Fagdidaktik i Samfundsfag

Christensen, T. S. (red.), okt. 2015, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 193 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

Susan - identitet og skriverudvikling i overgangen mellem folkeskole og gymnasium

Christensen, T. S., 2015, Elevskrivere i gymnasiefag. Krogh, E., Christensen, T. S. & Jakobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 65 - 99 35 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Didaktiske paradigmer og refleksion: replik til Ellen Krogh

Christensen, T. S., 2014, I : Cursiv. 13, s. 125-139

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Editorial: Interdisciplinaritet - en udfordring til fagdidaktikken

Christensen, T. S. & Hobel, P., 8. aug. 2014, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 14:1, s. 1-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Evaluering: Fra monster til mening

Haugaard, A. & Christensen, T. S., okt. 2014, I : Gymnasieforskning. 3, s. 26-30

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Skrivekulturer i folkeskolens niende klasse

Christensen, T. S., Elf, N. F. & Krogh, E., 2014, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 370 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2013

Evaluering - Undervisningsevaluering og bedømmelse

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 559-580 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Forskellige arbejdsformer: Innovation

Hobel, P., Paulsen, M. & Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 448-453 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Interdisciplinarity and self-reflection in civic education

Christensen, T. S., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2013, 1, s. 201-226 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Introduction 2013:1 Globalization and School Subjects

Hobel, P., Christensen, T. S. & Broman, A., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2013, 2, s. i-vii 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLetterForskning

Redaktionel introduktion til Nordidactica 13:2

Christensen, T. S. & Hobel, P., 2013, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 13, 2, s. 1-3 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Samfundsfag

Christensen, T. S., 2013, Gymnasiepædagogik - en grundbog. Damberg, E., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Kaspersen, P. (red.). 2. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 311-316 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Innovative evner og de gymnasiale uddannelser

Hobel, P. & Christensen, T. S., 2012, Innovation og læring. Filosofiske og kritiske perspektiver. Paulsen, M. & Klausen, S. H. (red.). Aalborg Universitetsforlag: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Samfundsfag - en uddifferentiering i og en udfordring til historiefaget

Christensen, T. S., 2012, Sammenlignende fagdidaktik 2. Krogh, E. & Nielsen, F. V. (red.). København, s. 95-112 18 s. (Cursiv; Nr. 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2011

Anvendelsesorienteret hf - når politik møder praksis

Raae, P. H. & Christensen, T. S., 2011, I : Gymnasieskolen. 6

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Da historiefaget virkelig blev udfordret, og udfordrede sig selv

Christensen, T. S., 2011, Festskrift til Harry Haue : Per aspera ad astra. Damberg, E. (red.). Odense: Gymnasiepædagogik, Bind 84. s. 23 - 32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Educating Citizens in Late Modern Societies

Christensen, T. S., 2011, Patterns of Research in Civics, History, Geography and Religious Education: Key presentations and responses from an international conference at Karlstad University, Sweden 2010. Schüllerqvist, B. (red.). Karlstad: Karlstad University Press, s. 37 - 51 15 s. (Studier i de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik ; Nr. 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

citizen
society
Denmark
empowerment
voter