Stephen Mark Rosenbaum

Cand.oecon, Ph.d.

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

20082019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

CV

Stephen Mark Rosenbaum C.V.
Adresse: Syddansk Universitet, Institut for Marketing & Management, Campusvej 55, DK-5230 Odense M, Denmark. Tlf.: +45 65 50 10 00. Fax.: +45 66 15 51 29.
E-mail: sro@sam.sdu.dk

Uddannelse.
2005-2008: Ph.d., Syddansk Universitet, Odense, DK
1999-2001: Cand.Oecon, Syddansk Universitet, Odense, DK
1983-1986: BA (Hons) Economics, University of Northumbria, Newcastle, England

Nuværende stilling.
Lektor, Institut for Marketing & Management, Syddansk Universitet

Tidligere stillinger. 
2008-2012: Adjunkt,  Syddansk Universitet, Institut for Marketing & Management 
2005-2008: Ph.d.-studerende, Syddansk Universitet, Institut for Marketing & Management
2001-2004: Financielle Rådgiver (Jyske Bank Private Banking, Copenhagen)
1996-2001: Marketing Konsulent (Uddannelseshuset, Odense)
1990-1996: Ejer & Direktør (Surfrider Activity Holidays, Devon, England)
1986-1990: Marketing Manager (DRE Ltd, Glasgow, Skotland)

Forskningsområde

Stephen Mark Rosenbaum er Lektor ved Institut for Marketing & Management. Hans forskningsområder består af internationale marketingkanaler, strategiske alliancer, internationaliseringsprocesser med særlig henblik på Emerging Markets. 

Forskningsinformation

Publikationer:

• Rosenbaum, S.M. (2009). Disappointment in comparative institutional settings: Private Banking in Central and Eastern Europe, Odense: University Press of Southern Denmark.
• Rosenbaum, S.M., Billinger, S., Stieglitz, N., Djumanov, A. & Atykhanov, Y. (2012). “Market economies and pro-social behavior: Experimental evidence from Central Asia”. The Journal of Socio-Economics 41 (1), 64-71.
• Rosenbaum, S.M. & Madsen, T.K. (2012). “Modes of foreign entry for professional service firms in multi-partner projects”. The Service Industries Journal, Special Issue "Professional services industry: Challenges and opportunities", 32 (10).
• Rosenbaum, S.M., Stieglitz, N. & Billinger, S. (2012). ”Safeguarding common-pool resources in transition economies: Experimental evidence from Central Asia”. Forthcoming in Journal of Development Studies.
• Rosenbaum, S.M. (2009). “Formal institutional development and contract design in strategic alliances: Evidence from the Western Balkans”, in E. Kaynak and T.D. Harcar (eds.) Management challenges in an environment of increasing regional and global concerns, IMDA, 194-202.
• Rosenbaum, S.M. (2013). “Design of contracts between knowledge-intensive service firms in comparative property right settings”. Forthcoming in Journal of Services Marketing, Vol. 27 (5).

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 2 Lignende profiler
cooperative behavior Samfundsvidenskab
difference in income Samfundsvidenskab
collective behavior Samfundsvidenskab
income Samfundsvidenskab
economy Samfundsvidenskab
developing country Samfundsvidenskab
evidence Samfundsvidenskab
national income Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2008 2019

Discretionary mechanisms and cooperation in hierarchies: An experimental study

Billinger, S. & Rosenbaum, S. M., 2019, I : Journal of Economic Psychology. 74, October, 102193.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Ledelsesmæssige udfordringer ved at "piggybacke" ud på de internationale markeder

Rosenbaum, S. M., Madsen, T. K. & Johanning, H., 3. maj 2019, I : Børsen Ledelse.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

94 Downloads (Pure)

Managing the challenges of piggybacking into international markets

Rosenbaum, S. M., Madsen, T. K. & Johanning, H., 2019, I : International Marketing Review. 36, 1, s. 56-73 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Knowledge sharing
International markets
Software
Organizational culture
Developer

Understanding the determinants of bribery: How can lab experiments inform practitioners operating in Emerging Markets?

Rosenbaum, S. M., 2017, Contemporary growth strategies for Emerging Markets and developing countries . Camacho, L. & Singh, S. (red.). Winnipeg, Canada: Academy of Business in Emerging Markets, s. 7-16 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Income inequality and cooperative propensities in developing economies: Summarizing the preliminary experimental evidence

Rosenbaum, S. M., Billinger, S., Twerefou, D. K. & Isola, W. A., 25. nov. 2016, I : International Journal of Social Economics. 43, 12, s. 1460-80

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

cooperative behavior
difference in income
collective behavior
income
economy

Aktiviteter 2011 2019

  • 1 Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter
  • 1 Andet
  • 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Piggybacking as an indirect export mode

Stephen Mark Rosenbaum (Underviser)
18. sep. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Journal of Economic Psychology (Tidsskrift)

Stephen Mark Rosenbaum (Peer reviewer)
2017 → …

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

MBA Programme Director, SDU

Stephen Mark Rosenbaum (Deltager)
2011 → …

Aktivitet: Andre aktiviteterAndet

Priser

Outstanding Paper Award

Stephen Mark Rosenbaum (Modtager), 2014

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Teacher of the Year

Stephen Mark Rosenbaum (Modtager), 2012

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Undervisning og vejledning

Supervision

Stephen Mark Rosenbaum

16/04/201515/10/2020

Kursus: Vejledning

Master´s Thesis

Stephen Mark Rosenbaum

15/03/200502/01/2019

Kursus: Vejledning

Comparative Business Environments

Stephen Mark Rosenbaum

04/10/201606/12/2018

Kursus: Undervisning

Markedsrelationer

Stephen Mark Rosenbaum

01/02/201430/06/2018

Kursus: Undervisning

International Marketing Channels

Stephen Mark Rosenbaum

01/02/201430/06/2018

Kursus: Undervisning