Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

Pias forskning er centreret omkring, hvordan virksomheder kan balancere mellem det intuitive og rationelle i deres beslutninger i en B2B kontext. Særligt har hun fokus på hvilken rolle design, designledelse og strategi spiller i dette paradoks.

Forskningsområder:

  • B2B Marketing
  • Strategisk design
  • Design management
  • Design integration
  • Innovation

Pia har primært fokus på små og mellemstore virksomheder i sin forskning.

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2008 2018

Når tavs viden spænder ben for strategiske designere

Erichsen, P. G., Holm Sandholdt, E. & Bonde Schmidt, N., 2018, De mørke sider af ledelse og drift af mindre virksomheder. Klyver, K., Christensen, P. R. & Freytag, P. V. (red.). Kolding: Syddansk Universitetsforlag, s. 75-85 (CESFO rapportserie; Nr. XXVII, Bind 2017).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Evolution of the Design Management Field: A Journal Perspective

Erichsen, P. G. & Christensen, P. R., jun. 2013, I : Creativity and Innovation Management. 22, 2, s. 107-120

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Product development with multiple partners – strategies and conflicts in networks

Munksgaard, K. B., Clarke, A. H., Storvang, P. & Erichsen, P. G., 1. apr. 2012, I : Industrial Marketing Management. 41, 3, s. 438-447 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Design Integration - a theroretical and empirical study of design integration in small and medium sized Danish companies

Bidragets oversatte titel: Design IntegrationErichsen, P. G., 17. okt. 2014, Syddansk Universitetsforlag. 282 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Designkonsulenternes konkrete dilemmaer

Storgaard, M., Rind Christensen, P., Erichsen, P. G., Jensen, S., Storvang, P. & Mikkelsen, K. D., 2015, Syddansk Universitet: Design to Innovate, 11 s. (D2i; Nr. WP 09). (D2i Working paper; Nr. 9).

Publikation: Working paperForskning

Aktiviteter 2018 2018

Har din virksomhed kurs mod fremtiden?

Pia Geisby Erichsen (Deltager)
28. jun. 2018

Aktivitet: Andre aktiviteterAndet

Projekter 2015 2019

Presse/medie

Priser

Undervisning og vejledning

Designledelse og Strategi

Pia Geisby Erichsen

01/02/201730/06/2017

Kursus: Undervisning

Forbrugeradfærd

Elin Brandi Sørensen

01/09/201631/01/2018

Kursus: Undervisning

Forbrugeradfærd og kvalitativ metode

Elin Brandi Sørensen

01/02/201530/06/2015

Kursus: Undervisning

Forretningsudvikling

Kristian Philipsen

01/09/201631/01/2017

Kursus: Undervisning

Kvalitativ metode

Elin Brandi Sørensen

01/09/201631/01/2018

Kursus: Undervisning