• Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

20032019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2003 2019

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
Bidrag til bog/antologi

Arbejdsformer mellem frihed og styring

Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., sep. 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (red.). Unge Pædagoger, s. 67-106

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Brug af it i gymnasiet: muligheder og umuligheder

Elf, N. F. & Paulsen, M., maj 2013, Gymnasiepædagogik: En grundbog. Kaspersen, P., Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Damberg, E. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 529-545

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Brug af it i gymnasiet - muligheder og umuligheder

Elf, N. F. & Paulsen, M., aug. 2017, Gymnasiepædagogik: En grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 434-57

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Brug af litteratur i skole og undervisning

Elf, N. F., Høegh, T. & Christensen, V., 22. okt. 2019, Litteratur i brug. Mai, A-M. (red.). Forlaget Spring, s. 90-122

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Danskfagets grundpositioner

Elf, N. F., 2006, Mosaikker til danskstudiet: en grundbog. Asmussen, J. & Klausen, L. H. (red.). 1 udg. Århus: Systime Academic, s. 61-79 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Det vigtigste

Elf, N. F. & Gregersen, F., 2003, Uddannelse 1, tema: Dansk. Kieler, B. (red.). København: Undervisningsministeriet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Dialoger med Respons: Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund

Elf, N. F., 3. maj 2019, Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Igland, M-A., Skaftun, A. & Husebø, D. (red.). Universitetsforlaget, s. 255-279

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Didaktikkens (re)modelleringer: - med Skriverudviklingsmodellen som eksempel

Elf, N. F., 2018, Didaktik i udvikling. Spanget Christensen, T., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 75-94 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Didaktisk innovation på VUC: design, teori, metode

Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., sep. 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (red.). Unge Pædagoger, s. 37-66

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Digitalisering og teknologi i gymnasieskolen

Petersen, C. K. & Elf, N. F., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Dramatisk, ikke tragisk: Amalies udvikling af skriveridentitet i fysik/kemi i slutningen af folkeskolen og gymnasiet

Elf, N. F., jan. 2015, Elevskrivere i gymnasiefag. Krogh, E., Christensen, T. S. & Jakobsen, K. S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 101-136 35 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Enabling and constraining: Digital technology in students’ writing and writer development

Elf, N. F., 2019, Understanding Young People's Writing Development: Identity, Disciplinarity and Education. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). London: Routledge, 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

writer
student
empirical research
secondary education
semiotics

En succes under udarbejdelse: konklusioner fra følgeforskningen

Elf, N. F., 2012, Visuel hf: - vision og virkelighed. Elf, N. F. & Bitch Ebbensgaard, A. (red.). Viborg: VIA Systime, s. 127-138 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Fra pædagogisk problem til didaktisk mulighed: kursister med immigrantbaggrund

Elf, N. F., Beck, S. & Winum, H., sep. 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (red.). København: Unge Pædagoger, s. 107-146 (Didaktik, refleksion, praksis, Bind 121).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fund, evaluering og perspektiv

Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., sep. 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (red.). København: Unge Pædagoger, s. 191-214

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduktion: Didaktik i udvikling

Christensen, T. S., Elf, N. F., Hobel, P. & Qvortrup, A., 2018, Didaktik i udvikling. Christensen, T. S., Elf, N., Hobel, P., Qvortrup, A. & Troelsen, S. (red.). Aarhus: Klim, s. 9-25

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Klasseledelse, klasserumskultur og relationsarbejde

Winum, H., Beck, S. & Elf, N. F., sep. 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (red.). København: Unge Pædagoger, s. 147-190

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kønsmærkede praktikker i gymnasieelevers danskfaglige skrivning

Elf, N. & Krogh, E., 2019, Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Höglund, H., Jusslin, S., Ståhl, M. & Westerlund, A. (red.). Åbo: Åbo Akademis förlag, s. 139-153

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Literacy and Semiocy: Learning from New Modes and Media of Literary Classics

Elf, N. F., 2007, Towards a Common European Framework of Reference for Languages of School Education?. Martyniuk, W. (red.). Kraków, Poland: Universitas, s. 155-167 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Medieundervisning i modersmålsfaget: På vej mod multimodale perspektiver

Elf, N. F., okt. 2012, Den nordiske skolen - fins den? : Didaktiske diskurser og dilemmaer i skandinaviske morsmålsfag. Frydensbjerg Elf, N. & Kaspersen, P. (red.). Oslo: Novus forlag, s. 92-121 29 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Multimodal kommunikation i interkulturelle pædagogiske praksisser

Elf, N. F., jul. 2015, Interkulturel pædagogik: Kulturmøder i teori og praksis. Hobel, P., Lykke Nielsen, H., Thomsen, P. & Zeuner, L. (red.). København: U Press, s. 33-54 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Nordisk status og forskningsperspektiver i L1: Multimodalitet i styredokumenter og klasserumsrumspraksis

Elf, N. F., Gilje, Ø., Olin-Scheller, C. & Slotte, A., 2018, Multimodalitet i skole- og fritidstekstar: Ein vitskapleg antologi. Rogne, M. & Rune Waage, L. (red.). Fagbokforlaget, s. 71-104

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Provisorisk (u)realisme: Om Per Højholts fotografiske provinser

Elf, N. F., 2003, POETENS PRAKSIS, PERspektiveret. Puggaard, C. (red.). Århus: Statsbiblioteket, s. 58-66

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Sammenlignende fagdidaktik forstået som kvalitative studier af multiple cases: nogle perspektiverende kommentarer

Elf, N. F., aug. 2011, Sammenlignende fagdidaktik. Krogh, E. & Nielsen, F. V. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 171-177 6 s. (Cursiv).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Taught by bitter experience: A timescales analysis of Amalie’s development of writer identity in Danish secondary and upper secondary education

Elf, N. F., 2017, Writer Identity and the Teaching and Learning of Writing. Cremin, T. & Locke, T. (red.). Oxon / New York: Routledge, s. 183-199

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

secondary education
writer
experience
student
adolescent

Teknologi, skrivekultur og skriveridentitet

Elf, N. F., 2014, Skriv! Les! 2. Skaftun, A., Uppstad, P. H. & Aasen, A. J. (red.). Bergen: Fagbokforlaget, s. 291-314 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Teknologi i elevers skrive(r)udvikling

Elf, N. F., dec. 2016, Skriverudviklinger i gymnasiet. Krogh, E. & Jakobsen, K. S. (red.). Syddansk Universitetsforlag, s. 133-156 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Verbalisering, visualisering, multimodalisering! En interviewanalyse af hf-lærernes syn på det visuelle i undervisningen på Visuel hf

Elf, N. F., okt. 2012, Visuel hf: vision og virkelighed. Nikolaj Frydensbjerg, E. & Aase Bitch, E. (red.). VIA Systime, s. 110-126 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning