20132020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

tidlig fremmedsprogsundervisning, ph.d., Institut for Design og Kommunikation

sep. 2014sep. 2017

Dimissionsdato: 15. dec. 2017

kommunikationsdesign, cand.ling.merc, Institut for Design og Kommunikation

Dimissionsdato: 18. jun. 2014

Forskningsområder

  • Sprog og pædagogik
  • Skoleuddannelser
  • Samspil mellem menneske og robot
  • Brugercentreret design
  • Brugergrupper og brugeradfærd

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 5 Lignende profiler

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne.

Publikationer

Embodied and occasioned learnables and teachables in early EFL classrooms

aus der Wieschen, M. V. & Eskildsen, S. W., feb. 2019, Conversation analytic perspectives on English language Learning, teaching and testing in global contexts. Nguyen, H. T. & Malabarba, T. (red.). Multilingual Matters, s. 31-59 (New Perspectives on Language Education).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Emotion Expression in HRI – When and Why

Fischer, K., Jung, M., Jensen, L. C. & aus der Wieschen, M. V., 2019, 14th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI). IEEE, s. 29-38

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  • Category-bound rights and obligations of young EFL learners in Denmark: The case of (extreme) differentiation

    aus der Wieschen, M. V., 1. jan. 2018, I : Hacettepe University Journal of Education. 33, Special Issue, s. 156-178

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Åben adgang
  • Åben adgang
    Fil
  • 18 Downloads (Pure)

    Aktiviteter

    Teaching ”English melody” in Danish primary schools

    Maria Vanessa aus der Wieschen (Oplægsholder), & Nathalie Schümchen (Oplægsholder)

    23. nov. 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Moving in and out of being “on record” by gaveling

    Nathalie Schümchen (Oplægsholder), & Maria Vanessa aus der Wieschen (Oplægsholder)

    15. aug. 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Degrees of embodiment in collaborative sense-making of different types of visual teaching materials

    Nathalie Schümchen (Oplægsholder), & Maria Vanessa aus der Wieschen (Oplægsholder)

    11. jul. 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Embodied and Occasioned Learnables and Teachables in Early EFL classrooms

    Søren Wind Eskildsen (Oplægsholder), & Maria Vanessa aus der Wieschen (Oplægsholder)

    20. mar. 2017

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Interactional Competences and Practices in a Second Language (ICOP-L2)

    Maria Vanessa aus der Wieschen (Deltager)

    18. jan. 201720. jan. 2017

    Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

    Projekter