Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

tidlig fremmedsprogsundervisning, ph.d., Institut for Design og Kommunikation

sep. 2014sep. 2017

kommunikationsdesign, cand.ling.merc, Institut for Design og Kommunikation

Forskningsområder

  • Sprog og pædagogik
  • Skoleuddannelser
  • Samspil mellem menneske og robot
  • Brugercentreret design
  • Brugergrupper og brugeradfærd

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 40 Lignende profiler
classroom Samfundsvidenskab
Denmark Samfundsvidenskab
intersubjectivity Samfundsvidenskab
foreign language Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
primary school Samfundsvidenskab
Robots Teknik og materialevidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2013 2019

Embodied and occasioned learnables and teachables in early EFL classrooms

aus der Wieschen, M. V. & Eskildsen, S. W., 28. feb. 2019, Conversation Analytic Perspectives on English Language: Learning, Teaching and Testing in Global Contexts. Nguyen, H. T. & Malabarba, T. (red.). Multilingual Matters

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Emotion Expression in HRI – When and Why

Fischer, K., Jung, M., Jensen, L. C. & aus der Wieschen, M. V., 2019, 14th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI). IEEE, s. 29-38

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Dependency (Psychology)

Category-bound rights and obligations of young EFL learners in Denmark: The case of (extreme) differentiation

aus der Wieschen, M. V., 1. jan. 2018, I : Hacettepe University Journal of Education. 33, Special Issue, s. 156-178

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Denmark
obligation
student
teacher
interaction
8 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
intersubjectivity
classroom
language
foreign language
conversation analysis
Åben adgang
foreign language teaching
Denmark
classroom
learning
school grade

Aktiviteter 2013 2018

Teaching ”English melody” in Danish primary schools

Maria Vanessa aus der Wieschen (Taler), Nathalie Schümchen (Taler)
23. nov. 2018

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Moving in and out of being “on record” by gaveling

Nathalie Schümchen (Taler), Maria Vanessa aus der Wieschen (Taler)
15. aug. 2018

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Degrees of embodiment in collaborative sense-making of different types of visual teaching materials

Nathalie Schümchen (Taler), Maria Vanessa aus der Wieschen (Taler)
11. jul. 2018

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Embodied and Occasioned Learnables and Teachables in Early EFL classrooms

Søren Wind Eskildsen (Taler), Maria Vanessa aus der Wieschen (Taler)
20. mar. 2017

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Interactional Competences and Practices in a Second Language (ICOP-L2)

Maria Vanessa aus der Wieschen (Deltager)
18. jan. 201720. jan. 2017

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Projekter 2014 2019