Intet billede af Morten Thomsen

Morten Thomsen

Ph.d.-studerende

20202020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

Mit særlige interesseområde er medieeffekter, hvor vi kigger på, hvordan journalistikken eller kommunikationen påvirker mediebrugeren (og hvordan vi kan forbedre det). Jeg har bl.a. forsket i, hvordan vi kan måle den ubevidste påvirkning af mediebrugeren igennem metoder fra neuropsykologien og er en del af vores laboratorium, hvor vi kan udføre eksperimenter og måle eyetracking og følelsesmæssig påvirkning.

Tidligere har jeg arbejdet som journalist, før jeg blev fanget af medieforskningen og har siden samarbejdet med bl.a. DR, Nordisk Film, TV2, Jysk Fynske Medier om forskningsprojekter. Nu forsker jeg selv i miljøkommunikation og perception som ph.d.-studerende ved Center for Journalistik.

Forskningsområder

  • Kommunikationsteori
  • Journalistik
  • Risiko- og miljøkommunikation
  • Kvantitative metoder
  • Psykofysiologiske målinger
  • Eksperimenter
  • Nyheder
  • Medieeffekter

Publikationer

  • 1 Tidsskriftartikel

Arousing the audience: The two-peak structure of drama film trailers

Thomsen, M. & Heiselberg, L., 2020, I : Journal of Scandinavian Cinema. 10, 1, s. 45-65

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review