1982 …2020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

Begrebslig forståelse, Naturvidenskabs- og ingeniørfagsdidaktik, Videnskabsdidaktik, ICT didaktik i undervisning (gymnasie og universitet), Videnskabsfilosofi, Semiotik, Museumsdidaktik.

Forskningsområder

  • Læringsteorier
  • Universitetsuddannelse
  • Naturvidenskabernes og matematikkens didaktik
  • Fagdidaktik
  • Naturvidenskabernes videnskabsteori
  • Sprogfilosofi
  • Semiotik og semiologi

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 3 Lignende profiler

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne.

Publikationer

Micro-transformational processes across subdomains in science learning

May, M., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). London: Routledge, s. 110-126 (Routledge Research in Education).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

  • Educational Mechanisms of Dioramas

    May, M. & Achiam, M., 2019, Natural History Dioramas: Traditional Exhibits for Current Educational Themes. Scheersoi, A. & Tunnicliffe, S. D. (red.). Springer, s. 113-122

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
  • 172 Downloads (Pure)

    Virtual laboratory simulation in the education of laboratory technicians–motivation and study intensity

    de Vries, L. E. & May, M., maj 2019, I : Biochemistry and Molecular Biology Education. 47, 3, s. 257-262

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Graphs as Images vs. Graphs as Diagrams: A Problem at the Intersection of Semiotics and Didactics

    May, M., 2017, Peirce on Perception and Reasoning: From Icons to Logic. A. Hull, K. & Kenneth Atkins, R. (red.). Taylor & Francis, s. 107-118 (Routledge Studies in American Philosophy, Bind 10).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
    80 Downloads (Pure)

    Towards a cognitive semiotics of science: the case of physical chemistry

    May, M., Skriver, K. & Dandanell, G., 2017, Meaning, mind and communication: explorations in cognitive semiotics. Zlatev, J., Sonesson, G. & Konderak, P. (red.). Peter Lang, s. 101-126

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

  • 9 Downloads (Pure)