• Universitetsparken 1

    6000 Kolding

    Danmark

1982 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

Begrebslig forståelse, Naturvidenskabs- og ingeniørfagsdidaktik, Videnskabsdidaktik, ICT didaktik i undervisning (gymnasie og universitet), Videnskabsfilosofi, Semiotik, Museumsdidaktik.

Forskningsområder

  • Læringsteorier
  • Universitetsuddannelse
  • Naturvidenskabernes og matematikkens didaktik
  • Fagdidaktik
  • Naturvidenskabernes videnskabsteori
  • Sprogfilosofi
  • Semiotik og semiologi

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 62 Lignende profiler
learning Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
university teaching Samfundsvidenskab
biochemistry Samfundsvidenskab
Blended Learning Samfundsvidenskab
biotechnology Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
didactics Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 1982 2019

109 Downloads (Pure)

Educational Mechanisms of Dioramas

May, M. & Achiam, M., 2019, Natural History Dioramas: Traditional Exhibits for Current Educational Themes. Scheersoi, A. & Tunnicliffe, S. D. (red.). Springer, s. 113-122

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
museum
visual perception
know how
linguistics
experience

Virtual laboratory simulation in the education of laboratory technicians–motivation and study intensity

de Vries, L. E. & May, M., maj 2019, I : Biochemistry and Molecular Biology Education. 47, 3, s. 257-262

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

simulation
technician
education
student
Teaching

Graphs as Images vs. Graphs as Diagrams: A Problem at the Intersection of Semiotics and Didactics

May, M., 2017, Peirce on Perception and Reasoning: From Icons to Logic. A. Hull, K. & Kenneth Atkins, R. (red.). Taylor & Francis, s. 107-118 (Routledge Studies in American Philosophy, Bind 10).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
9 Downloads (Pure)

Towards a cognitive semiotics of science: the case of physical chemistry

May, M., Skriver, K. & Dandanell, G., 2017, Meaning, mind and communication: explorations in cognitive semiotics. Zlatev, J., Sonesson, G. & Konderak, P. (red.). Peter Lang, s. 101-126

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Physical
Didactic
Kinetics
Teaching
Articulation
183 Downloads (Pure)

A pedagogical design pattern framework for sharing experiences and enhancing communities of practice within online and blended learning

May, M., Neutszky-Wulff, C., Rosthøj, S., Harker-Schuch, I. E. P., Chuang, V. J., Bregnhøj, H. & Henriksen, C. B., 2016, I : Læring og Medier. 9, 16, 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Blended Learning
learning
community
experience
future perspective