20072019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsinteresser

Research interests: media studies, game studies, esport, play theory, learning and teaching, curriculum design, game design, computer game culture, interaction design, usability, software development, design research, human-computer interaction (HCI-studies), playful interaction, wearables, transmedia worlds, research methodologies, computer game aesthetics, and phenomenology. 

Læringforståelse og didaktik - se CV

Undervisningserfaring - se CV 

Eksterne ansættelser

ITU

20. aug. 201430. jun. 2016

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 18 Lignende profiler
Computer games Teknik og materialevidenskab
computer game Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
Teaching Teknik og materialevidenskab
Education Teknik og materialevidenskab
aesthetics Samfundsvidenskab
Curricula Teknik og materialevidenskab
development project Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2007 2019

Computer games
Learning Theory
Computer Games
computer game
learning theory

The Ontology of Gameplay: Toward a New Theory

Larsen, L. J. & Walther, B. K., 12. feb. 2019, I : Games and Culture: A Journal of Interactive Media.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

ontology
Ontology
phenomenology
Gaming
Layer

Juicing the game design process: Towards a content centric framework for understanding and teaching game design in higher education

Larsen, L. J., okt. 2018, I : Educational Media International. 55, 3, s. 231-254

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Teaching
Education
Curricula
Textbooks
Merging

Expanding the Game Design Space: Teaching Computer Game Design in higher Education

Larsen, L. J. & Majgaard, G., 29. jan. 2016, I : Designs for Learning. 8, 1, s. 13-22

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Computer games
Teaching
Education
Students

Bicycle Kicks and Camp Sites: Towards a Phenomenological Theory of Game Feel with Special Attention Towards ‘Rhythm’

Walther, B. K. & Larsen, L. J., maj 2019, (Accepteret/In press) I : Convergence.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Aktiviteter 2013 2015

  • 2 Konferenceoplæg
  • 1 Gæsteforelæsning, undervisning og kursusvirksomhed ved andre universiteter
  • 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Teaching for Active Learning

Lasse Juel Larsen (Taler)
3. nov. 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Serious Games, gamifikation og læring

Lasse Juel Larsen (Taler)
5. mar. 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragGæsteforelæsning, undervisning og kursusvirksomhed ved andre universiteter

Overcomming Illiteracy Through Digital Literacy

Lasse Juel Larsen (Taler)
14. aug. 2014

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Brug af spil og spilelementer i undervisningen

Lasse Juel Larsen (Foredragsholder)
23. okt. 2013

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed