Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2008 2019

Filtrer
Konferenceabstrakt til konference
2019

Inclusion of children with mental and physical disabilities in ordinary school PE – a conceptual framework

Christiansen, L. B. S., Knudsen, L. S., Skovgaard, T. & Smedegaard, S., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

mental disability
physical disability
inclusion
school
Ministry of Education

Move for well-being in schools – evaluation of a SDT-based intervention

Christiansen, L. B., Holt, A-D., Lund-Cramer, P., Smedegaard, S. & Skovgaard, T., 23. maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
2018

Implementation and maintenance of a school-based multicomponent physical activity intervention -The ‘Move for Well-being in School’ study

Smedegaard, S., Skovgaard, T., Christiansen, L. B. S. & Holt, A-D., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The Impact of Leadership on Implementation of School-based Physical Activity Interventions

Skovgaard, T., Smedegaard, S. & Christiansen, L. B. S., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2017

A qualitative study of how to create supportive environments for the implementation of in-class-activities in middle school

Bidragets oversatte titel: En kvalitativ undersøgelse af, hvordan der kan skabes et understøttende miljø for implementeringen af bevægelsespauser på folkeskolens mellemtrinHolt, A-D., Christiansen, L. B. S., Smedegaard, S. & Skovgaard, T., 10. mar. 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Implementation and impact of in-class physical activities in a positive mental health perspective

Christiansen, L. B. S., Holt, A-D., Smedegaard, S. & Skovgaard, T., 15. nov. 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

PE program for inclusion and positive experiences – quantitative and qualitative results from a randomized controlled trial

Smedegaard, S. & Christiansen, L. B. S., 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2016
287 Downloads (Pure)

Bewegung und Sport im Kontext der Selbstbestimmungstheorie. Eine qualitative Studie zur Untersuchung der ‘Schülerperspektive‘

Bidragets oversatte titel: Bevægelse og Idræt i skolen med afsæt i selvbestemmelsesteorien. En kvalitativ undersøgelse af elevernes oplevelser.Holt, A-D., Lund-Cramer, P., Smedegaard, S., Christiansen, L. B. S. & Skovgaard, T., 2016. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Can a school physical activity intervention improve physical self-perception and enjoyment?

Bidragets oversatte titel: Kan en skolebaseret fysisk aktivitets intervention fremme fysisk selvopfattelse og bevægelsesglæde?Lund-Cramer, P., Christiansen, L. B. S., Smedegaard, S., Holt, A-D. & Skovgaard, T., 21. okt. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

How can physical activity improve school well-being? - A qualitative process evaluation

Bidragets oversatte titel: Hvordan kan fysisk aktivitet være med til at fremme trivslen i skolen? - En kvalitativ procesevalueringHolt, A-D., Smedegaard, S., Lund-Cramer, P., Skovgaard, T. & Christiansen, L. B. S., maj 2016. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

self-determination
well-being
evaluation
school
student

The effect of a school physical activity intervention on physical self-perception and enjoyment

Christiansen, L. B. S., Lund-Cramer, P., Smedegaard, S., Holt, A-D. & Skovgaard, T., 28. sep. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Trivsel og Bevægelse i Skolen – kan skoletrivsel øges gennem målrettet bevægelse?

Lund-Cramer, P., Holt, A-D., Smedegaard, S., Christiansen, L. B. S. & Skovgaard, T., 26. sep. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2015

(Un)intended effects of hi-tech modern societies leading to physical inactivity – and how to overcome

Troelsen, J., Christiansen, L. B. S., Klinker, C. D., Andersen, H. B., Pawlowski, C. S. & Schipperijn, J., 8. nov. 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Have school interventions impact on adolescents’ physical fitness? How to study what works for whom, where, when, why and how?

Troelsen, J., Toftager, M. & Christiansen, L. B. S., 11. nov. 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Settings for Physical Activity - developing a site-specific physical activity behaviour model

Troelsen, J., Christiansen, L. B. S., Pawlowski, C. S. & Schipperijn, J., 6. okt. 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2014

Effect on physical activity and fitness in a school-based multicomponent intervention among adolescents - oral presentation

Toftager, M., Breum, L., Kristensen, P. L., Due, P., Ersbøll, A. K., Boyle, E. & Troelsen, J., maj 2014.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Intervention effects on adolescent PA in the multicomponent SPACE study – a cluster RCT

Toftager, M., Breum, L., Ersbøll, A. K., Kristensen, P. L., Due, P. & Troelsen, J., 10. apr. 2014.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The impact of structural interventions to improve physical fitness among adolescents

Breum, L., Toftager, M. & Troelsen, J., 2014. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2012

Physical activity in adolescents – Accelerometer data reduction criteria: Number of valid days, minimum daily wear time, and non-wear time

Toftager, M., Breum, L., Kristensen, P. L., Oliver, M., Duncan, S. & Troelsen, J., 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Exercise
Compliance
Research Design
Research

Settings for Physical Activity – Developing a Site-specific Physical Activity Behavior Model based on Multi-level Intervention Studies

Troelsen, J., Klinker, C. D., Breum, L., Toftager, M., Olesen, E., Linke, B. & Schipperijn, J., 1. sep. 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review