Filter
Kapitel i bog

Søgeresultater

  • 2024

    Flersprogethed som grundvilkår

    Kjærbæk, L. & Andersen, L. K., 21. jun. 2024, (Accepteret/In press) Den mangfoldige skole: om didaktik, flersproglig udvikling og skole-hjem-samarbejde . Nielsen, H. L., Kjærbæk, L., Andersen, L. K., Hobel, P. & Jensen, S. S. (red.). Frederiksberg: Frydenlund, s. 47-87

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisning

  • Musik og sprog

    Thomsen, D. B. & Kjærbæk, L., 7. maj 2024, (Accepteret/In press) Musikken i pædagogikken: pædagogernes grundbog i arbejdet med musik. Thorsen, T. (red.). Akademisk Forlag, s. 129-146

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

  • 2021

    Børns sprogtilegnelse: Introduktion til bogen

    Boeg Thomsen, D. & Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 15-39

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

    Åben adgang
  • Emergence and early development of derivatives in Danish child language

    Kjærbæk, L. & Basbøll, H., 31. okt. 2021, The Acquisition of Derivational Morphology: A cross-linguistic perspective. Mattes, V., Sommer-Lolei, S., Korecky-Kröll, K. & Dressler, W. U. (red.). John Benjamins Publishing Company, s. 86-108 (Language Acquisition and Language Disorders, Bind 66).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

  • Grammatisk udvikling

    Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 93-129

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

  • Introduction

    Dressler, W. U., Mattes, V. & Kjærbæk, L., 2021, The Acquisition of Derivational Morphology: A cross-linguistic perspective. Mattes, V., Sommer-Lolei, S., Korecky-Kröll, K. & Dressler, W. U. (red.). John Benjamins Publishing Company, s. 2-19 (Language Acquisition and Language Disorders, Bind 66).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

  • Sprogmiljø i dagtilbud

    Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 255-297

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

  • To- og flersprogede børn

    Jensen, S. K. & Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 175-197

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

  • 2017

    Compound nouns in Danish child language

    Kjærbæk, L. & Basbøll, H., 2017, Nominal Compound Acquisition. Dressler, W. U., Ketrez, F. N. & Kilani-Schoch, M. (red.). John Benjamins Publishing Company, s. 39-62

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
    46 Downloads (Pure)
  • 2010

    Barnets tilegnelse af sprog

    Kjærbæk, L., 2010, Håndbog for sprogvejledere: teori og praksis. Månsson, H., Basse, L. & Bylander, H. (red.). Dansk Psykologisk Forlag, s. 327-344

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisning

  • Det danske sprog

    Basbøll, H. & Kjærbæk, L., 2010, Håndbog for Sprogvejledere: Teori og praksis. Månsson, H., Basse, L. & Bylander, H. I. (red.). 1. udg. København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 315-326 12 s.

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisning

  • 2009

    Danske børns tilegnelse af grammatik

    Kjærbæk, L. & Basbøll, H., 2009, Når børn lærer sprog: Dansk sprogtilegnelsesforskning i et internationalt perspektiv. Bleses, D. & Højen, A. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 171-202 32 s.

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling