• Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

Challenges and barriers for consumer inclusion in the marketplace, studied from a Consumer Culture Theory perspective

Forskningsinteresser

Ethnic and postcolonial tensions in the marketplace, InterCultural Competences, Global markets, Cosmopolitanism, Barriers to adopting sustainable consumption practices

Current projects

  • Ethnic conflicts in the supermarket
  • Materiality and Morality in religious fashion choices
  • Global cities: Brands or cultural drivers?
  • Plastic - Discursive constructions of matter
  • Logistic perspectives on sustainable consumption
  • Learning from food festivals as retail spaces

Forskningsområder

  • Forbrugerkultur
  • Globalisering
  • Immigration og emigration
  • Mindretal

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 1 Lignende profiler

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne.

Publikationer

  • Consumption logistics and the ordering of market systems

    Smaniotto, C., Emontspool, J. & Askegaard, S., 12. aug. 2020, I : Marketing Theory.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
  • 2 Downloads (Pure)

    Thingification: Interrupting Subject and Object

    Emontspool, J. & Smaniotto, C., 2020, (Accepteret/In press) Advances in Consumer Research. Association for Consumer Research

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  • Constructing a bridge to multicultural marketplace well-being: A consumer-centered framework for marketer action

    Demangeot, C., Kipnis, E., Pullig, C., Cross, S. N., Emontspool, J., Galalae, C., Grier, S. A., Rosenbaum, M. S. & Best, S. F., jul. 2019, I : Journal of Business Research. 100, s. 339-353

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Culinary communication practices: the role of retail spaces in producing field-specific cultural capital

    Galalae, C., Emontspool, J. & Omidvar, O., 2019, Consumer Culture Theory. Bajde, D., Kjeldgaard, D. & Belk, R. W. (red.). Emerald Group Publishing, s. 169-181 (Research in Consumer Behavior, Bind 20).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

  • Aktiviteter

    Projektstyring og Projektledelse

    Julie Emontspool (Deltager)

    feb. 2020aug. 2020

    Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

    AEU Masterclass om styring af og på universiteterne

    Julie Emontspool (Deltager)

    18. nov. 201919. nov. 2019

    Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

    NOKUT Expert committee member

    Julie Emontspool (Konsulent)

    nov. 2019dec. 2019

    Aktivitet: Myndighedsbetjening og konsulentarbejdeMyndighedsbetjening

    AACSB Europe, Middle East, and Africa Annual Conference

    Julie Emontspool (Deltager)

    16. okt. 2019

    Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

    Fra 120 gange feedback på en dag til studentercentreret læring

    Julie Emontspool (Oplægsholder)

    26. sep. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Undervisning og vejledning

    Anthropological Fieldwork

    01/09/201431/01/2018

    Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

    Introduction to Globalization

    Julie Emontspool & Ian Woodward

    01/09/201331/01/2018

    Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

    PDI Globalization of Markets

    Julie Emontspool & Henriette Leer Blindbæk

    04/09/201731/01/2018

    Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

    Consumer Behaviour

    Julie Emontspool

    01/09/201531/01/2016

    Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

    Marketing and Consumer Behaviour (Marketing)

    Jan Møller Jensen

    01/02/201430/06/2014

    Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning