Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Mag.art. Litteraturvidenskab & Semiotik
PUBLIKATIONER - FORMIDLING
Beezz Business Magazine www.inno-network.com
Semiotik for brand managers Beezz Business Magazine #1 2013
Hva' me' kulturen? Beezz Business Magazine #2 2013
Symboløkonomiske Nyheder www.brandbase.dk
Brandingens kulturelle koder
Symboløkonomiske Nyheder 28, 2009
Smagsdommernes lange skygge Symboløkonomiske Nyheder 28, 2009
Branding eller kunst?
Symboløkonomiske Nyheder 29, 2009
Branding til kritiske forbrugere Hermansen, J & Østergaard, P, Symboløkonomiske Nyheder 30, 2009
Historien om hvordan ingenting blev noget Symboløkonomiske Nyheder 30, 2009
Når modtagerne gerne vil blande sig Symboløkonomiske Nyheder 31, 2009
Nye boller på suppen Hermansen, J & Østergaard, P, Symboløkonomiske Nyheder 31, 2009
Vi er alle rygere
Østergaard, P & Hermansen, J, Symboløkonomiske Nyheder 24, 2008
Brandingens Grammatik
Østergaard, P & Hermansen, J, Symboløkonomiske Nyheder. 23, 2008
Er der nogen hjemme? Symboløkonomiske Nyheder 23, 2008
Se det i ørerne
Symboløkonomiske Nyhede. 23, 2008
Vi er alle rygere
Østergaard, P & Hermansen, J, Symboløkonomiske Nyheder 24, 2008
Kommunikationsforum www.kommunikationsforum.dk
Retro-revolutionen Netartikel på k-forum 2013
Ein bischen Menschlichkeit Netartikel på k-forum 2012
Ægte, autentisk branding Netartikel på k-forum 2012
Hjælp! Jeg skal skilles fra mit brand Netartikel på k-forum 2011
The Rebell Sell Out Netartikel på k-forum 2010
Market Magazine www.marketmagazine.com
Balladen om branding
Market Magazine 45, 2010
Antibranding: Hvorfor er branding altid bagefter?
Market Magazine netpublikation, 2010
Brand management og den refleksive forbruger - med semiotik som hjælpedisciplin
Market Magazine 38, 2009
Brandingens kunst - kunstens branding.
Kjeldgaard, D., Torp, S. & Hermansen, J, Market Magazine 2008
Corporate design - Who cares?
Torp, S. & Hermansen, J. Market Magazine 25, 2008
En gang røg til branding – et brand, der ikke vil være et brand til et segment, der ikke vil være et segment
Østergaard, P. & Hermansen, J, Market Magazine 2007
Brand Base e-nyhedsbrev
Hvordan reagerer forbrugerne på billedsprog i printannoncer? Resumé af: Consumer Responses to Tropes in Print Advertising, Mark Toncar, Lycoming College og James Munch, University of Texasi Journal of Advertising, Vol XXX, No 1, Spring 2001
Brand Base e-nyhedsbrev, feb 2010
Hvad betyder forfalskninger for kundens relationer til brandet? Resumé af: The Impact of Counterfeiting on Genuine-Item Consumers' Brand Relationships Suraj Commuri i Journal of Marketing Vol 73 (May 2009)
Brand Base e-nyhedsbrev, jan 2010
En, to, tre - tjek på branding Resumé af: One, two, three: A practical brand anatomy, Paulo de Lencastre og Ana Cõrte-Real i Journal of Brand Management 2010, 17
Brand Base e-nyhedsbrev 2010
Kreative ledere - store ideer gennem 30 år Resume af: Creative Leaders - Thirty years of big ideas, Christy Ashley og Jason D. Oliver i Journal of Advertising, Spring 2010, Vol 39 (1)
Brand Base e-nyhedsbrev 2010
Branding og designmanagement Resumé af: Branding and design management: a brand design management model, Jordi Montaña, URL-ESADE, Spain- Francisco Guzmán, University of North Texas, USA - Isa Moll, URL-ESADE, Spain i Journal og Marketing Management, 2007, Vol. 23
Brand Base e-nyhedsbrev 2010
Retorik og reklamesprog Resumé af: Figures of Rhetoric in Advertising Language, Edward F. McQuarrie, Leavy School of Business, Santa Clara University, California - David Glen Mick, University of Wisconsin, Madison i Journal of Consumer Research, March 1996. Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Hvordan forstår forbrugerne åbne og lukkede reklamer? Resumé af: Open versus closed advertising texts and interpretive communities, Natalia Yannopoulou, University of Warwick og Richard Elliott, University of Bath i International Journal of Advertising, 27(1), 2008
Brand Base e-nyhedsbrev 2010
Identitetsbaseret branding
Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Det nordiske som brandværdi Resumé af: Nordic brands towards a design-oriented concept, Ana Roncha, Minho University, Portugal i Brand Management Vol. 16, 2008
Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Hvad skal vi med en hjerne? Resumé af: "Brains and brands: Developing mutually informative research in neuroscience and marketing". Tyler K. Perrachione, department of Brain and Cognitive Sciences, Massachusetts Institute of Technology and John R. Perrachione, Truman State University.Journal of Consumer Behaviour, July-October, 2008
Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Brands som ideologiske parasitter Resumé af: Douglas B. Holt: "Jack Daniel's America - Iconic brands as ideological parasites and proselytizers", i Journal of Consumer Culture 6(3), London 2006, SAGE Publications, p. 327-353
Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Brandingens hellige gral Resumé af:Towards the holy grail of defining 'brand', Leslie de Chertony, University of Birmingham Business School, UK i Marketing Theory 9/2009 Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Er frække reklamer forførende - eller bare spildte anstrengelser? Resumé af: Controversial advertisement executions and involvement on elaborative processing and comprehension. Bruce A. Huhman (Department of Marketing, New Mexico State University) and Beth Mott-Stenerson (College of Business, University of Southern Indiana). I Journal of Marketing Communications, Vol 14, No 4, September 2008, 293-313
Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Når brands bliver brandet Resumé af: When brands get branded Frank Huber, Johannes Vogel, Frederik MeyerJohannes Gutenberg-University of Mainz, Germany i Marketing Theory, Volume 9 (1), 131-136, 2009 SAGE
Brand Base e-nyhedsbrev 2009
Fortællinger fra supermarkedet Resumé af oplæg ved forskningsassistent post. doc. Dorthe Brogård Kristensen
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Kapitalens brandscapes Resumé af: Robert Goldman og Stephen Papson Capital's Brandscapes i Journal of Consumer Culture, Vol 6(3), 2006
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Sundhed og forbrugeradfærd Resumé af oplæg ved professor Søren Askegaard om Health Branding
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Flaskevand - den rene vare i brandingens tidsalder Resumé af: Richard Wilk, Indiana University, USA, Bottled Water - The pure commodity in the age of brandingJournal i Consumer Culture Vol 6(3), 2006
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Toward a Sociology of Branding Resumé af: Douglas B. Holt, Oxford University, UK, Introduction to Toward a Sociology of Branding i Journal of Consumer Culture Vol 6(3) 2006
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Balladen med de kreative Resumé af: Chris Hackley, Royal Halloway, University of London og Arthur J. Kover, Fordham Graduate Business School, The trouble with creatives: negotiating creative identity in advertising agencies i International Journal of Advertising (2007), 26 (1), pp. 63-78
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Brands som brikker i konstruktionen af identitet Resume af: Brands as symbolic resources for the construction of identity, af Richard Elliot & Krtisadarat Wattanasuwan i International Journal of Advertising, Vol 17, No 2, 1998
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Hvem kan sælge den første? Resumé af oplæg om mobile teknologier af professor Jan Damsgaard, Handelshøjskolen, København
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Branding er ikke til at komme udenom Resumé af professor Søren Askegaards oplæg: Brandingens aktualitet og relevans - de særlige udfordringer for kommunerne - erfaringerne med virksomhedsbranding.
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Type - rolle - formål Resumé af: The type-role-purpose brand taxonomy, Rob Osler i Brand Management, Vol 14, July 2007
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Vejviser til branding på de industrielle markeder Resumé af: A roadmap for branding in industrial markets, Frederick E. Webster og Kevin Lane Keller i Brand Management Vol 11, No 5, Maj 2004
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Æstetiseringen af forbruget: En undersøgelse af to udstillinger, hvor branding er kunst - og kunst er branding Resumé af: Isabelle Szmigin's artikel i The Birmingham Business School, UK: The aestheticization of consumption: An exploration of 'brand.new' and 'Shopping'Marketing Theory Articles, Vol 6(1), 2006 Sage Publications
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Historien om hvordan forbrugeren fik en sjæl Resumé af oplæg ved lektor Per Østergaard, Institut for Marketing og Management, Syddansk Universitet
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Syv veje til branding Reportage fra foredrag med Tilde Heding og Charlotte Knudtzen om forskellige teoretiske indgange til branding
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Lyde og brandnavn præferencer Resumé af: Phonetic Symbolism and Brand Name Preference, Tina M. Lowry og L.J. Shrum i Journal of Consumer Research, Vol 34, October 2007
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Akustisk branding Reportage fra Brand Base arrangement med lektor Matthias Bode, Inst. for Marketing & Management, Syddansk Universitet
Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Brand new old fashioned Resumé af: Teaching Old Brands New Tricks, Stephen Brown, Robert V. Kozinets & John F. Sherry i Journal of Marketing, Vol 67, 2003 Brand Base e-nyhedsbrev 2008
Aftryk - Brancheblad for Grafiske Arbejdsgivere
Balladen med forbrugere Klumme til Aftryk 2013
Den ægte vare er det nye sort Klumme til Aftryk 2013
Kommunikation handler også om at tie stille Klumme til Aftryk 2012
Hva' me' kulturen? Klumme til Aftryk 2012
Fyens Stiftstidende
Når branding bliver kunst - og kunst bliver branding
Sep 2009, kronik, Fyens Stiftstidende
Alumnebladet
Det er ikke for ingenting, at vi hedder noget med entreprenørskab Interview med professor Jan Stentoft Arlbjørn, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse, Syddansk Universitet, Kolding Alumnebladet 1 2008
Innovation og region Interview med institutleder, professor Flemming Just, Institut for Forskning og Udvikling i Landdistrikter, Syddansk Universitet, Esbjerg
Alumnebladet. 1 2008
Biennalen - Trapholt
Symboler til salg
Katalog til Biennalen 2007.
AKTIVITETER
Brand Meaning in the Age of the Critical Reflexive Consumer
Judy Hermansen (Foredragsholder), 7 okt 2010 → 10 okt 2010
Aktivitet: Foredrag
Branding og kulturarv : Kulturarv og nutidens koder og kontekster
Oplæg for Odense Bys Museer, 22 sep 2009
Branding og symboløkonomi
Oplæg for Kunstakademiets Arkitektskole, 4. okt. 2010
Reklamebloggen
Oprettet, 1 jan 2010 på videnskab.dk
Sparringspartner på brandingkoncept
Innovationsnetværket RoboCluster, sep 2008
Presse
Boligkrisen ændrer ejendomsmæglernes sprog
17/06/13: (Kristeligt Dagblad)
Judy Hermansen
Branding and consumer culture
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder
Woermann, K. (Taskforce medlem), Emontspool, J. (Arrangør), Dahl, C. E. (Taskforce medlem) & Hermansen, J. (Taskforce medlem)
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Dahl, C. E. (Taskforce medlem), Henriksen, M. P. (Taskforce medlem), Emontspool, J. (Arrangør), Klausen, G. S. (Taskforce medlem) & Hermansen, J. (Taskforce medlem)
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Hermansen, J. (Foredragsholder)
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Hermansen, J. (Foredragsholder)
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Hermansen, J. (Deltager)
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
Hermansen, J. (PI)
01/07/2014 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning
Hermansen, J. (PI)
01/10/2015 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning
Hermansen, J. (PI)
15/12/2015 → 30/06/2017
Projekter: Projekt › Forskning
25/09/2019
1 Mediebidrag
Presse/medie