Foto af Helle Hovgaard Jørgensen

Helle Hovgaard Jørgensen

Mag.Art.i Litteraturvidenskab og Semiotik. Master i Børne- og Ungdomskultur

20162018
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

CV

Curriculum Vitae for
Helle Hovgaard Jørgensen

Date of birth: 271166
Nationality: Danish
Phone: +45 30295592
E-mail: hhj@sdu.dk

Key research interest

• Media literacy
• Digital literacy
• Pre-school and primary school
• Informal learning
• Play

Education

MA Literature and Semiotics, SDU
Master in Child and Youth Cultures, Aesthetic Learning Processes and Multimedia, SDU

Employment history

Currently PhD student at IKV, SDU. Supervisor: Associate professor Herdis Toft, IKV, SDU.

Before:
- Teacher (lektor) at University College Lillebælt.
- Part-time lecturer at IKV, SDU
- Teacher at Fredericia Produktionsskole
- Preschool Teacher at Friskolen i Jordløse
- Teacher at Sydvestfyns Efterskole
- Part-time lecturer at Studies of Literature and Semiotics, SDU


Publications
2001: ”Feministisk horror – et studie i melodrama” in Kvinder, Køn og Forskning. 4/2001.
2001: ”Hvorfor læser vi litteratur?”. Skrifter(2/2001), Center for Litteraturvidenskab og Semiotik, SDU.
2002: ”Fins de 1800 og 1900”. Skrifter(5/2002), Center for Litteraturvidenskab og Semiotik, SDU.
2012: ”Er børnelitteratur egentlig for børn?” in Knudsen, Karin Esmann (2012): Hvad gør vi med børnelitteraturen? Syddansk Universitetsforlag. Odense.
Submitted: ” Media literacy – et spørgsmål om en medierig legekultur i skolen” in Tidsskrift for børne- og ungdomskultur. BUKS 59.

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2016 2018

  • 1 Ph.d.-afhandling
  • 1 Konferencebidrag i proceedings
  • 1 Tidsskriftartikel

Medieleg i skolen: eller media literacy i et legekulturelt perspektiv

Jørgensen, H. H., aug. 2018, I : Tidsskrift for Boerne- og Ungdomskultur. 35, 62, 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Children’s play with digital media in a Danish pre-primary school: Media literacy between a play cultural child perspective and a school-cultural adult perspective

Jørgensen, H. H., 3. nov. 2016, The Digital Literacy and Multimodal Practices of Young Children: Engaging with Emergent Research: Proceedings of the first Training School of COST Action IS1410. Pereira, Í., Ramos, A. & Marsh, J. (red.). DigiLitEY, s. 82-89

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Aktiviteter 2014 2015

  • 3 Organisering af eller deltagelse i konference
  • 3 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
  • 2 Konferenceoplæg

Den ustyrlige leg: Et fænomen det er værd at have styr på

Helle Hovgaard Jørgensen (Foredragsholder)
3. sep. 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Den ustyrlige leg: Et fænomen det er værd at have styr på

Helle Hovgaard Jørgensen (Foredragsholder)
20. maj 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Media literacy og leg: et børneperspektiv på leg med digitale medier i børnehaveklassen

Helle Hovgaard Jørgensen (Foredragsholder)
15. apr. 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Den mediekompetente borger - Media Literacy i en dansk kontekst

Helle Hovgaard Jørgensen (Deltager)
11. mar. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Leg i skolen

Helle Hovgaard Jørgensen (Deltager)
12. jan. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference