• Universitetsparken 1

    6000 Kolding

    Danmark

20012019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2001 2019

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2019

Design Principles for Professional Networked Learning in ‘Learning Through Practice’ Designs

Hansen, J. J. & Dohn, N. B., 1. aug. 2019, Networked Professional Learning: Emerging and Equitable Discourses for Professional Development. Littlejohn, A., Vrieling-Teunter, E., Jaldemark, J. & Nijland, F. (red.). Switzerland : Springer, s. 129-146 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Design in educational research - clarifying conceptions and presuppositions

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). London: Routledge, s. 25-47 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

educational research
Scandinavia
didactics
learning
human being

Design principles for designing simulated social practices

Hansen, J. J. & Dohn, N. B., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). 1. udg. London: Routledge, s. 214-231 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

learning
educational setting
teacher
conversation
educator

Digital literacy – cognitive strategies, genre skills and situated practice

Hansen, J. J., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). London: Routledge, s. 138-157 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

genre
literacy
digitalization
theory formation
resources

Digital skrivning og elevens skrivekompetence

Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 17-37

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Indledning

Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 9-16 (Didaktikserien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Skrivedidaktik: Den multimodale-, kognitive- og sociokulturelle position

Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 39-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Skriveteknologier i en digital skrivepraksis

Christoffersen Denning, R. & Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 75-94 (Didaktikserien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Teaching in a networked world – skills, knowledge and beliefs

Hansen, J. J. & Rosenlund, L. T., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). 1. udg. London: Routledge, s. 81-101 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Teaching
learning
educational system
2017

En teoretisk tilgang til biblioteksdidaktik

Hansen, J. J., 1. sep. 2017, Biblioteksdidaktik. Laskie, C. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 49-82

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2016

Begrebet "didaktisk design": Et kritisk overblik over betydninger

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2016, Didaktik, design og digitalisering. Dohn, N. B. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 43-63 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den sproglige og kulturelle dannelse

Hansen, J. J., 1. feb. 2016, Almen dannelse: Dannelsesstandarder og fag. von Oettingen, A. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 81-118 (Gyldendals lærerbibliotek).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Didaktik, design og digitalisering: En begrebsoversigt

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2016, Didaktik, design og digitalisering. Dohn, N. B. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 21-41 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Internettets metaforer: Steder for netværksdannelse, vidensarkivering, transaktioner og læring

Hansen, J. J., 2016, Didaktik, Design og Digitalisering. Bonderup Dohn, N. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 65-88 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduktion

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2016, Didaktik, design og digitalisering. Dohn, N. B. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 9-18 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

iPads' affordances i undervisningen

Lauridsen, E. & Hansen, J. J., 29. jan. 2016, Didaktik, design og digitalisering. Bonderup Dohn, N. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 151-174 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

Digitale tekster i skolens læringslandskab

Hansen, J. J., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 17-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Digital læsedidaktik - at læse og lære i skolens tekst- og læringslandskab

Hansen, J. J., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). Akademisk Forlag, s. 77-104

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Indledning

Hansen, J. J. & Carlsen, D., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 9-16

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Læsedidaktikkens funktioner og læseunderviserens kompetencer

Hansen, J. J., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 105-130

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2014

Innovative læremidler og den didaktiske vending

Hansen, J. J., 2014, Mellem frihed og styring: Om kultur og læring. Beck, S. & Rüsselbæk Hansen, D. (red.). Syddansk Universitetsforlag, s. 219-240

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Synlig faglighed: Design af feedback i dansk

Hansen, J. J., 1. nov. 2014, Feedback i danskfaget. Christensen, V. (red.). Dafolo, s. 55-78 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2012

Kvalitet i læremidler: fire veje til vurdering

Hansen, J. J., 2012, Læremidler i didaktikken - didaktikken i læremidler. Ting Graf, S., Hansen, J. J. & Illum Hansen, T. (red.). Klim, 29 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Læremiddelbegrebet - en kategori i didaktikken

Hansen, J. J., 2012, Læremidler i didaktikken - didaktikken i læremidler. Ting Graf, S., Hansen, J. J. & Illum Hansen, T. (red.). Klim, 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Mellem læremiddeldesign og didaktisk design

Hansen, J. J., 2012, Læremidler i didaktikken - didaktikken i læremidler. Ting Graf, S., Hansen, J. J. & Illum Hansen, T. (red.). Klim, 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Det ny læremiddellandskab

Hansen, J. J., 2010, Skolebiblioteksårbog 2010. (Skolebiblioteksårbog, Bind 42).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Det pædagogiske blik: Pædagogiske tekster i systemteoretisk belysning

Hansen, J. J., 2010, Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster. Norge: Høyskoleforlaget, 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Innovativ læremiddelkultur

Hansen, J. J. & Christensen, V. L., 2010, Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation. Gynther, K. (red.). Akademisk Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Vi gider ikke mere papir: Web 2.0 skrivepædagogik

Hansen, J. J., 2010, Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation. Gynther, K. (red.). Akademisk Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2008

Pædagogisk formidling: Luhmanns bidrag til pædagogisk selvrefleksion

Hansen, J. J., 2008, Mellem kontinuitet og forandring: festskrift til Jørgen Gleerup. Wiedemann, F., Mouritsen, F., Buur Hansen, N. & Horsdal, M. (red.). Syddansk Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2007

Digitale didaktiske læremidler: Bidrag til en læremiddeltypologi

Hansen, J. J., 2007, Læremidler i didaktisk sammenhæng: en antologi. Olsen, F. B. (red.). Syddansk Universitet: Gymnasiepædagogik, Bind 61.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Diskurser i uddannelsessystemets selvbeskrivelse

Hansen, J. J., 2007, Luhmann og dannelse. Paulsen, M. & Qvortrup, L. (red.). Unge Pædagoger

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2005

Den elektroniske Kinabog: Nye veje i lærernes efteruddannelse

Hansen, J. J., 2005, IT og professionsuddannelse: Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelserne. Marker, T. K., Hansen, J. J. & Wiedemann, F. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

it og professionsuddannelse: Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelserne

Marker, T. K., Hansen, J. J. & Wiedemann, F., 2005, IT og professionsuddannelse: Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelsen. Marker, T. K., Wiedemann, F. & Hansen, J. J. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, 287 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2003

Mellem mediepanikker og medierevolutioner: Om mediediskurser i folkeskolens læseplaner

Hansen, J. J., 2003, Pædagogisk forskning og udvikling. Gleerup, J. & Wiedemann, F. (red.). Syddansk Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review