• Universitetsparken 1

    6000 Kolding

    Danmark

20012019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2001 2019

2019
18 Downloads (Pure)

Danskfaget i spil på læringsplatforme

Hansen, J. J. & Gissel, S. T., 15. aug. 2019, I : Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi. 6, s. 176-199

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Design Principles for Professional Networked Learning in ‘Learning Through Practice’ Designs

Hansen, J. J. & Dohn, N. B., 1. aug. 2019, Networked Professional Learning: Emerging and Equitable Discourses for Professional Development. Littlejohn, A., Vrieling-Teunter, E., Jaldemark, J. & Nijland, F. (red.). Switzerland : Springer, s. 129-146 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

15 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
2018
35 Downloads (Pure)

Analysing learning designs of 'learning through practice' as Networked Learning

Hansen, J. J. & Dohn, N. B., 2018, Proceedings of the 11th International Conference on Networked Learning 2018. Bajic, M., Dohn, N. B., de Laat, M., Jandric, P. & Ryberg, T. (red.). Lancaster University, s. 447-454 (Networked Learning Conference).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Design in educational research - clarifying conceptions and presuppositions

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). London: Routledge, s. 25-47 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

educational research
Scandinavia
didactics
learning
human being

Design principles for designing simulated social practices

Hansen, J. J. & Dohn, N. B., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). 1. udg. London: Routledge, s. 214-231 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

learning
educational setting
teacher
conversation
educator

Digital literacy – cognitive strategies, genre skills and situated practice

Hansen, J. J., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). London: Routledge, s. 138-157 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

genre
literacy
digitalization
theory formation
resources

Digital skrivedidaktik

Hansen, J. J. (red.), 24. jan. 2018, 1. udg. København: Akademisk Forlag. 200 s. (Didaktik Serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Digital skrivning og elevens skrivekompetence

Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 17-37

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Indledning

Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 9-16 (Didaktikserien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Library Impact: Providing a framework for assessing the value and impact of libraries

Møller, M. H., Frandsen, T. F., Skøtt, B. & Hansen, J. J., 13. mar. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterFormidling

Skrivedidaktik: Den multimodale-, kognitive- og sociokulturelle position

Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 39-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Skriveteknologier i en digital skrivepraksis

Christoffersen Denning, R. & Hansen, J. J., 24. jan. 2018, Digital skrivedidaktik. Hansen, J. J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 75-94 (Didaktikserien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Teaching in a networked world – skills, knowledge and beliefs

Hansen, J. J. & Rosenlund, L. T., 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). 1. udg. London: Routledge, s. 81-101 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Teaching
learning
educational system
2017
31 Downloads (Pure)

Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis: Potentialer og barrierer

Hansen, J. J., Qvortrup, A. & Nortvig, A-M., 1. jun. 2017, 20 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil

En teoretisk tilgang til biblioteksdidaktik

Hansen, J. J., 1. sep. 2017, Biblioteksdidaktik. Laskie, C. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 49-82

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

81 Downloads (Pure)

Læringsplatform og didaktik: En introduktion

Hansen, J. J., 1. jun. 2017, Undervisningsministeriet. 6 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil
218 Downloads (Pure)

Portfolio, refleksion og feedback

Hansen, J. J., Qvortrup, A. & Christensen, I-M. F., 1. jul. 2017, I : Læring og Medier. 17, s. 1-12 12 s., 17.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

Åben adgang
Fil
89 Downloads (Pure)

Portfoliokoncepter: med caseportfolioen og kompetenceportfolien som eksempel

Hansen, J. J. & Dohn, N. B., 20. jun. 2017, I : Læring og Medier (LOM). 17, 23 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2016

Begrebet "didaktisk design": Et kritisk overblik over betydninger

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2016, Didaktik, design og digitalisering. Dohn, N. B. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 43-63 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Biblioteksdidaktik: Hvorfor, hvad og hvordan

Hansen, J. J. & Laskie, C., jun. 2016, Silkeborg Bibliotekerne, Herning Bibliotekerne og Aarhus Kommunes Biblioteker med støtte fra Kulturstyrelsens Udviklings- pulje og Undervisningsministeriets Udlodningsmidler. 35 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang

Den sproglige og kulturelle dannelse

Hansen, J. J., 1. feb. 2016, Almen dannelse: Dannelsesstandarder og fag. von Oettingen, A. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 81-118 (Gyldendals lærerbibliotek).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Designing for online homework guidance

Bidragets oversatte titel: At design til online lektievejledningHansen, J. J. & Remvig, K., 1. maj 2016, Proceedings of the 10th International Conference on Networked Learning 2016. Cranmer, S., Dohn, N. B., de Laat, M., Ryberg, T. & Sime, J-A. (red.). s. 269-273

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Åben adgang

Didaktik, design og digitalisering: En begrebsoversigt

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2016, Didaktik, design og digitalisering. Dohn, N. B. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 21-41 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Didaktik, design og digitalisering

Dohn, N. B. (red.) & Hansen, J. J. (red.), jan. 2016, Frederiksberg: Samfundslitteratur. (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Digital educational design - process, product, practice

Dohn, N. B., Hansen, J. J., Jensen, J., Johnsen, L., Lauridsen, E., Møller, M. H. & Yepez-Reyes, V., maj 2016, Designs for learning 2016, short papers. s. 12-17

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

Åben adgang

Internettets metaforer: Steder for netværksdannelse, vidensarkivering, transaktioner og læring

Hansen, J. J., 2016, Didaktik, Design og Digitalisering. Bonderup Dohn, N. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 65-88 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduktion

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 2016, Didaktik, design og digitalisering. Dohn, N. B. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 9-18 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

iPads' affordances i undervisningen

Lauridsen, E. & Hansen, J. J., 29. jan. 2016, Didaktik, design og digitalisering. Bonderup Dohn, N. & Hansen, J. J. (red.). Samfundslitteratur, s. 151-174 (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

41 Downloads (Pure)

Ny læring. Koncepter for samarbejder mellem biblioteker og skoler: Evalueringsrapport

Hansen, J. J., 3. okt. 2016, 23 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
553 Downloads (Pure)

Online lektiehjælp: Udvikling af en vejledningsdidaktik med pædagogisk designforskning som metode

Hansen, J. J. & Remvig, K., 19. maj 2016, I : Læring og Medier (LOM). 9, 15, s. 1-31

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2015

Digitale tekster i skolens læringslandskab

Hansen, J. J., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 17-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Digital læsedidaktik

Carlsen, D. (red.) & Hansen, J. J. (red.), 15. aug. 2015, København: Akademisk Forlag. 238 s. (Didaktik Serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Digital læsedidaktik - at læse og lære i skolens tekst- og læringslandskab

Hansen, J. J., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). Akademisk Forlag, s. 77-104

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

49 Downloads (Pure)
Fil

Indledning

Hansen, J. J. & Carlsen, D., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 9-16

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Læsedidaktikkens funktioner og læseunderviserens kompetencer

Hansen, J. J., 15. aug. 2015, Digital læsedidaktik. Hansen, J. J. & Carlsen, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 105-130

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

20 Downloads (Pure)

Robotdidaktik: Læringsrobotter som indhold i undervisningen

Hansen, J. J., 30. dec. 2015, I : Læring og Medier. 8, 14, s. 1-23

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2014

Den pædagogiske værktøjskasse: Udvikling, koncept og anvendelse

Hansen, J. J. & Carlsen, D., 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Didaktikken - et svar på universitetspædagogiske udfordringer?

Hansen, J. J., 1. maj 2014, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 17, s. 3-5

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

Fra digitalt design til fysisk udtryk – anvendelse at 3-d-printere og NAO-robotter i folkeskolen

Majgaard, G., Hansen, J. J., Bertel, L. B. & Anders, P., dec. 2014, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2014, 4, s. 7-26

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Innovative læremidler og den didaktiske vending

Hansen, J. J., 2014, Mellem frihed og styring: Om kultur og læring. Beck, S. & Rüsselbæk Hansen, D. (red.). Syddansk Universitetsforlag, s. 219-240

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Is learning design something you think, do, live with, react to, or conceptualize with? Towards a philosophically adequate, pragmatically useful concept of designs for learning

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., maj 2014. 5 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Kompetenceportfolioen som feedbackform: Præsentation og didaktisk vejledning

Dohn, N. B. & Hansen, J. J., 26. maj 2014, Proceedings fra Konference om prøveformer, feedback og læring. Troelsen, R. (red.). Projektgruppen, Prøveformer, feedback og læring, s. 39-45 7 s. 14

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsFormidling

Learning Danish as a subject – Learning as (a result of) discourse, practice, tool and challenge. Conference “On the definition of Learning”, Odense

Hansen, J. J., 29. aug. 2014.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Synlig faglighed: Design af feedback i dansk

Hansen, J. J., 1. nov. 2014, Feedback i danskfaget. Christensen, V. (red.). Dafolo, s. 55-78 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

To study – learn the rules of the game

Hansen, J. J., 1. sep. 2014, I : Breaching. 2, s. 12-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2013
5 Downloads (Pure)

Den pædagogiske værktøjskasse - working paper: udvikling, koncept og anvendelse

Hansen, J. J. & Carlsen, D., 2013, 15 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Fil

E-lærebøger på iPad: interaktion gennem widgets

Johnsen, L. & Hansen, J. J., aug. 2013

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformInteraktiv produktionFormidling