20092019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2009 2019

Filtrer
Tidsskriftartikel
2019
53 Downloads (Pure)

Learning Anatomy with Augmented Reality: – learning design and app design for optimal learning

Bidragets oversatte titel: Læring af anatomi med Augmented Reality: - optimering af læring gennem læringsdesign og app designNørgaard, C., Dyhrberg O'Neill, L., Chemnitz, J. & Majgaard, G., 31. mar. 2019, I : Læring og Medier (LOM). 12, 20, 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Tilstedeværelse og flere virkeligheder – redaktørernes indledning

Majgaard, G. & Helms, N. H., 2019, I : Læring og Medier.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2018
68 Downloads (Pure)

Digital dannelse på højskolen: Teknik, praksisfællesskab og transformation

Majgaard, G., 2018, I : Læring og Medier (LOM). 11, 19, s. 1-23

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2017
166 Downloads (Pure)

Seeing the unseen: Spatial visualization of the Solar System with physical prototypes and Augmented Reality

Majgaard, G., Larsen, L. J., Lyk, P. B. & Lyk, M., 2017, I : International Journal of Designs for Learning. 8, 2, s. 95-109

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2016
8 Downloads (Pure)

At se det usete - Rumlig visualisering af solsystemet med fysiske prototyper og Augmented Reality

Majgaard, G., Larsen, L. J., Lyk, P. B. & Lyk, M., 2016, I : Mona. 2016, 3, s. 23-40

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
141 Downloads (Pure)

Expanding the Game Design Space: Teaching Computer Game Design in higher Education

Larsen, L. J. & Majgaard, G., 29. jan. 2016, I : Designs for Learning. 8, 1, s. 13-22

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Computer games
Teaching
Education
Students
2015
40 Downloads (Pure)

8. klasse som kreative producenter af fremtidens velfærdsteknologi: konstruktionisme, problemløsning og dialog

Nielsen, J., Pedersen, R. & Majgaard, G., 2015, I : Læring og Medier. 8, 14, 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Humanoid Robots in the Classroom

Majgaard, G., 2015, I : IADIS International Journal on WWW/Internet. 13, 1, s. 72-86

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

68 Downloads (Pure)

På rejse med Virtual Reality i billedkunst: Erfaringslæring gennem kombineret fysisk og virtuel modelbygning

Majgaard, G. & Lyk, P. B., 2015, I : Læring og Medier. 8, 14, 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
57 Downloads (Pure)

Tema 1: Robotter i skolen

Helms, N. H. & Majgaard, G., 2015, I : Læring og Medier. 8, 14, 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
20 Downloads (Pure)

Tema 2: Robotter i felten

Majgaard, G. & Helms, N. H., 2015, I : Læring og Medier. 8, 14, 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2014

Fra digitalt design til fysisk udtryk – anvendelse at 3-d-printere og NAO-robotter i folkeskolen

Majgaard, G., Hansen, J. J., Bertel, L. B. & Anders, P., dec. 2014, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2014, 4, s. 7-26

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The playful and reflective game designer

Majgaard, G., 2014, I : Electronic Journal of E-Learning. 12, 3, s. 271-280

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Students
programming
student
computer game
learning
2013

Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder

Majgaard, G., Rønne, A. & Misfeldt, M., 2013, I : Matematik. 41, 3, s. 4-6

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Surfplattematte – erfarenheter och möjligheter

Majgaard, G., Misfeldt, M. & Rønne, A., 2013, I : Naemnaren. 3, s. 36-38

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2012

Brug af interaktive klodser i ingeniørundervisningen

Majgaard, G., 2012, I : MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 4, s. 24-40

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Design af computerspil i undervisningen: fra indfødt spilverdenen til reflekteret designer

Majgaard, G., 2012, I : Læring og Medier. 5, 9, 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

How Design-based Research, Action Research and Interaction Design Contributes to the Development of Designs for Learning

Majgaard, G., Misfeldt, M. & Nielsen, J., 2011, I : Designs for Learning. 4, 2, s. 8-21

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Robotteknologi og leg som arena for tværfagligt samarbejde

Majgaard, G., 1. jan. 2010, I : MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. s. 42-58 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2009

Eksempler på robotter i en læringssammenhæng

Majgaard, G., 2009, I : On Edge. 3, s. 11 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Legepladsen i klasseværelset: robotten som omdrejningspunkt for læreprocessen

Majgaard, G., 1. okt. 2009, I : On Edge. 1, 2, s. 11-13 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling