Intet foto af Grethe Heldbjerg

Grethe Heldbjerg

cand.rer.soc., ph.d.

  • Universitetsparken 1

    6000 Kolding

    Danmark

19992017
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

CV

Curriculum Vitae, Grethe Heldbjerg:

Associate Professor, Grethe Heldbjerg, Ph.D.
Grethe Heldbjerg, born 1950. Graduate in Social Science, cand.rer.soc., 1985, Odense University (since 1998: Southern Denmark University). Project leader, The Labour Market Tribunal, The County of Funen (1985). Teaching assistant and external associate professor at, amongst others, Department of National Economics & Sociology, Odense University, and Department of Political Science, Aarhus University (1985-1988). Full-time supervisor, Southern Denmark Business School (since 1998: Southern Denmark University) (19986-1997), including a vacancy for a senior Ph.D.-scholarship at the same business school. Ph.D.-graduation, dissertation on Professional Culture, Southern Denmark Business School (1996). Assistant Professor, Southern Denmark Business School/Southern Denmark University (1997-2000). Associate Professor in Organisational Sociology, Department of Entrepreneurship & Relationship Management, Southern Denmark University, since the year of 2000.

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 1 Lignende profiler
critical theory Samfundsvidenskab
Values Samfundsvidenskab
human being Samfundsvidenskab
value system Samfundsvidenskab
hermeneutics Samfundsvidenskab
research process Samfundsvidenskab
consciousness Samfundsvidenskab
empirical research Samfundsvidenskab

Publikationer 1999 2017

Vignettes in Critical Theory Investigations

Heldbjerg, G. & Liempd, D. V., 27. sep. 2017, Collaborative Research Design: Working with Business for Meaningful Findings. Freytag, P. V. & Young, L. (red.). Singapore: Springer, s. 313-340

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

critical theory
Values
human being
value system
hermeneutics

Deconstructing Constructive Alignment: How to Make Relational Knowledge and Dialectical Assessment in Higher Education

Rasmussen, J. S. & Heldbjerg, G., 2016, Assessing Learning in Higher Education. Bartholomew, P., Branch, J. & Nygaard, C. (red.). Oxfordshire: Libri Publishing Ltd, s. 255-287 (The Learning in Higher Education Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Hvorfor mange ejerledede virksomheder forbliver små

Heldbjerg, G., 2015, CESFO Årsrapport 2015. Freytag, P. V., Klyver, K. & Rind Christensen, P. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 64-67 (CESFO Årsrapport; Nr. XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Nøglepersoners personlighed og risikoen for besvigelser

Warming-Rasmussen, B. & Heldbjerg, G., 2013, I : SKATTEfagligt. 2013, 2, s. 10-16 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Regnskabstidsskrifter og Grundlæggende Antagelser

Liempd, D. V. & Heldbjerg, G., 2011, I : Revision og Regnskabsvaesen. 80, 2, s. 40-50

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Undervisning og vejledning

Videnskabsteori og metode

Grethe Heldbjerg & Jesper Piihl

01/09/201431/01/2018

Kursus: Undervisning

Forretningsudvikling

Jesper Piihl

01/02/201430/06/2017

Kursus: Undervisning

Videnskabelige Undersøgelsesprocesser

Grethe Heldbjerg & Anders Haug

01/02/201430/06/2016

Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

Videnskabsteori og Metode

Grethe Heldbjerg & Anne Gramtorp

14/03/201315/03/2013

Kursus: Undervisning