Finn Wiedemann

Lektor

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

1991 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1991 2019

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2016

Send mere ledelse: Er der alternativer til Ledersamfundet

Wiedemann, F., 15. aug. 2016, Mellem ledere. Uddannelsesledelse som problem eller svar. Russelbæk Hansen, D. & Bøje, J. (red.). Aarhus: Klim, s. 17-43 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Akuelle hårde og bløde pædagogiske teknologier - konceptpædagogikken i teori og praksis

Wiedemann, F., feb. 2014, Frihed og styring - en antologi om læringskulturer i forandring. Beck, S. & Russelbæk Hansen, D. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 195-219

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Undervisning i bevægelse - GO: En evaluering af VUC Sønderjyllands projekt Undervisning i bevægelse

Wiedemann, F., 31. mar. 2014, Undervisnig i bevægelse - GO: En evaluering af VUC Sønderjyllands proejkt Undervisning i bevægelse . Odense : Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber, 84 s. (Gymnasiepædagogik; Nr. 95).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2012

Styring af styringsværktøjer? – folkeskolelæreres erfaringer med ”Fælles Mål”

Wiedemann, F., 2012, Det styrer for vildt. Om paradokser i styring af pædagogik . Hjort, K., Raae, P. H. & Qvortrup, A. (red.). Aarhus: Klim

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2011

Et skoleudviklingsperspektiv på evaluering - - En lærende evalueringskultur

Wiedemann, F. & Gleerup, J., 2011, Evaluering i skolen. Vilslev Pedersen, B. & Thrane, M. (red.). Århus: Klim, s. 15-41 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2010

Nyere pædagogisk teknologi - elevplanen som eksempel

Wiedemann, F., 2010, Unge pædagoger. Unge Pædagoger, Bind Nr. 1. 2010. s. 30-42 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2007

Det fælles projekt? Mellem lærende samfund og markedsfundamentalisme

Wiedemann, F., 2007, Mellem kontinuitet og forandring: Festskrift til Jørgen Gleerup. Wiedemann, F., Horsdal, M., Buus Hansen, N. & Mouritsen, F. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 145-163 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Mellem teori og praksis: "Fælles Mål" som eksempel

Wiedemann, F., 2007, Mellem teori og praksis: Aktuelle udfordringer for pædagogiske professioner og professonsuddannelser. von Oettingen, A. & Wiedemann, F. (red.). 1 udg. Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 101-127 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Personlige kompetencer: Baggrund, tendenser og udfordringer

Wiedemann, F., 2007, Mellem teori og praksis: Aktuelle udfordringer for pædagogiske professioner og professionsuddannelser. Oettingen, A. V. & Wiedemann, F. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 151-177 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2005

it og professionsuddannelse: Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelserne

Marker, T. K., Hansen, J. J. & Wiedemann, F., 2005, IT og professionsuddannelse: Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelsen. Marker, T. K., Wiedemann, F. & Hansen, J. J. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, 287 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Når der sættes strøm på skole-hjem-samarbejde

Wiedemann, F., 2005, IT og professionsuddannelse: erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelsen. Wiedemann, F., Hansen, J. J. & Marker, T. K. (red.). Syddansk Universitetsforlag, s. 137-171

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2004

Pædagoguddannelsen - mellem fortid og fremtid

Wiedemann, F., 2004, Videnteori, professionsuddannelse og professionsforskning. Odense : Syddansk Universitetsforlag, s. 177-209 32 s. (Pædagogik under forandring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2003

Skolekultur og IT

Wiedemann, F., 2003, Pædagogisk Forskning og udvikling. Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 71-99 28 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1999

Passer de sammen? - om skolekultur og elevkultur

Wiedemann, F., 1999, Ungdom - Uddannelse og kultur. Aager Hansen, J. (red.). København: Danmarks Ehvervspædagogiske Læreruddannelse, s. 73-86 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

1995

Gymnasiet mellem fortid og fremtid

Wiedemann, F., 1995, Kulturens koder i og omkring gymnasiet. Odense: Odense Universitetsforlag, s. 15-43 28 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kulturel selvrefleksion - et styringsværktøj

Wiedemann, F. & Gleerup, J., 1995, Kultutrens koder - i og omkring gymnaseit. Odense: Odense Universitetsforlag, s. 145-167 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1991

Wrestling - et studium i ørkenvandring

Wiedemann, F., 1991, Turneringer, lege og fester : idræt er mere end gymnastik og sport.. Hansen, J. (red.). Syddansk Universitetsforlag, Bind 7. s. 135-149 (Idrætshistorisk årbog; Nr. 7, Bind 1991).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang