Personlig profil

Aktuelle eksterne ansættelser og poster

Assistant lecturer, Erhvervsakademiet Lillebælt

sep. 2014jul. 2017

Ph.D student, Aalborg Universitet

apr. 2011sep. 2016

Emneord

  • Experience Design
  • Flermedialitet/tværmedialitet
  • Læringsteorier
  • Computerspil
  • Digital museologi
  • Brugercentreret design
  • Brugergrupper og brugeradfærd

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Emanuela Marchetti er aktiv. Disse emneordskoncepter kommer fra denne persons arbejde. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejder på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller
  • Creativity and Care in Participatory Design of Social Robots

    Zhou, C. & Marchetti, E., 2025, Robophhilosophy Conference 2024: Social Robots with AI: Prospects, Risks and Responsible Methods. Seibt, J., Fazekas, P. & Quick, O. S. (red.). IOS Press, Bind 6. s. 331-340 10 s. (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

    Åben adgang
  • Assessing and Promoting Data Fragility in Schools: Open Questionnaires for Auto-evaluation in Educational Roles

    Amo-Filva, D., Escudero, D. F., Sanchez-Sepulveda, M. V., Hasti, H., García-Holgado, A., García-Holgado, L., Verdugo-Castro, S., García-Peñalvo, F. J., Orehovački, T., Krašna, M., Pesek, I., Marchetti, E., Valente, A., Witfelt, C., Ružić, I., Fraoua, K. E., Moreira, F., Pereira, C. S., Paes, C. & Nikolic, P., 5. aug. 2024, Proceedings of TEEM 2023: The Eleventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. Gonçalves, J. A. D. C., Lima, J. L. S. D. M., Coelho, J. P., García-Peñalvo, F. J. & García-Holgado, A. (red.). 1. udg. Springer, s. 1285-1292 (Lecture Notes in Educational Technology).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  • Designing games for GDPR: Negotiating understandings of GDPR in EU schools

    Marchetti, E., Witfelt, C., Valente, A., Amo-Filvà, D., Garcia-Holgado, A., Garcia-Holgado, L., Vidotto, E., Garzotto, M. E., Garcia-Peñalvo, F. J., Escudero, D. F., Orehovački, T., Krasna, M., Pesek, I. & Ruzic, I., jun. 2024, Proceedings of the 18th European Conference on Games Based Learning: ECGBL 24. Academic Conferences International, s. 863-871 (Proceedings of the European Conference on Games-based Learning).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

    Åben adgang
  • Distributed agency in HRI—an exploratory study of a narrative robot design

    Graf, P., Zarp-Falden, C. S., Naik, L., Lefeuvre, K. B., Marchetti, E., Hornecker, E., Sørensen, M. B., Hemmingsen, L. V., Christensen, E. V. J., Bodenhagen, L., Krüger, N. & Bischof, A., 28. feb. 2024, I: Frontiers in Robotics and AI. 11, 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
    25 Downloads (Pure)
  • Empowering Student Data Privacy in Schools Through Open Educational Resources

    Amo-Filva, D., Mauri, S. A., Escudero, D. F., Sanchez-Sepulveda, M. V., Hasti, H., García-Holgado, A., García-Holgado, L., Vázquez-Ingelmo, A., García-Peñalvo, F. J., Orehovački, T., Krašna, M., Pesek, I., Marchetti, E., Valente, A., Witfelt, C., Ružić, I., Fraoua, K. E., Moreira, F., Pereira, C. S. & Paes, C., 2024, Innovation and Technologies for the Digital Transformation of Education: European and Latin American Perspectives. García-Peñalvo, F. J., Sein-Echaluce, M. L. & Fidalgo-Blanco, Á. (red.). Singapore: Springer, s. 253-263 (Lecture Notes in Educational Technology, Bind Part F2959).

    Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review