Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Eksterne ansættelser

Assistant lecturer, Erhvervsakademiet Lillebælt

sep. 2014jul. 2017

Ph.D student, Aalborg Universitet

apr. 2011sep. 2016

Forskningsområder

  • Experience Design
  • Flermedialitet/tværmedialitet
  • Læringsteorier
  • Computerspil
  • Digital museologi
  • Brugercentreret design
  • Brugergrupper og brugeradfærd

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 4 Lignende profiler
museum Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
interaction Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
Computer games Teknik og materialevidenskab
Museums Teknik og materialevidenskab
Students Teknik og materialevidenskab
linguistics Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2004 2020

Human Rights Games and Negative Brainstorming - Dystopia and Sense Making in Games

Marchetti, E., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaperForskningpeer review

Bildung and the Digital Revolution

Marchetti, E., 25. nov. 2019, The University of the Future. Remenyi, D., Grant, K. A. & Singh, S. (red.). Academic Conferences and Publishing International, 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

university
citizen
innovation
Teaching
learning

Fables for teachers and pupils: incrementally defined scenario-based, interactive and spatial stories

Valente, A. & Marchetti, E., 2019, Learning and Collaboration Technologies: Designing Learning Experiences. HCII 2019. Zaphiris, P. & Ioannou, A. (red.). Springer, s. 206-224 (Lecture Notes in Computer Science, Bind 11590). (Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI, Bind 11590).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

pupil
scenario
teacher
electronic learning
classroom

Human Wrongs: Playing with sensitive matters across sandbox games and anthropomorphism

Marchetti, E. & Valente, A., okt. 2019, Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning, ECGBL 2019. Elbaek, L., Majgaard, G., Valente, A. & Khalid, S. (red.). Dechema e.V., s. 486-493 (Proceedings of the European Conference on Games-based Learning, Bind 2019-October).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

human rights
resources
scenario
simulation
fundamental right

Aktiviteter 2011 2020

Vejlderkursus

Emanuela Marchetti (Deltager)
30. jan. 2020

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

2nd fall workshop

Emanuela Marchetti (Deltager), Andrea Valente (Deltager)
21. okt. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Karakterdesign og robotter til brug hjemmet

Emanuela Marchetti (Underviser)
12. okt. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Human Wrongs: Playing with sensitive matters across sandbox games and anthropomorphism

Emanuela Marchetti (Underviser), Andrea Valente (Andet)
4. okt. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Steering forces in learning and role-play. The case of occupational therapy education

Emanuela Marchetti (Underviser), Camilla Kølsen (Underviser)
4. okt. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Presse/medie

Digitalt læremiddel skal klæde ergoterapeutstuderende bedre på

Emanuela Marchetti & Camilla Kølsen Petersen

21/09/2018

1 Mediebidrag

Presse/medie