• Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

2020

Children's digital content creation: Towards a processual understanding of media production among Danish children

Drotner, K., 2. apr. 2020, I : Journal of Children and Media. 14, 2, s. 221-236

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Hvad vil det sige at arbejde kreativt?

Drotner, K., 2020, En mere kreativ skole. Boelt, V., Jørgensen, M. & Littauer, A. (red.). Aarhus: KvaN, s. 111-120

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling

Kreativ læring på museer? Hvordan

Drotner, K., mar. 2020, I : MiD Magasin. 41, s. 18-19 41.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Media studies the Nordic way: Formations and futures

Bidragets oversatte titel: Medievidenskab på nordiskDrotner, K., 16. jun. 2020, I : Nordic Journal of Media Studies.. 2, s. 13-22

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
11 Downloads (Pure)

Minimizing Knowledge Scepticism: Resourcing Students through Media and Information Literacy

Bidragets oversatte titel: At mindske videnskepticisme: studenterstøtte gennem medie- og informationsdannelseDrotner, K., aug. 2020, I : European Review. 28, Suppl. 1, s. S56-S66

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
20 Downloads (Pure)
2019

Critical audience studies: A hidden tradition of innovation in museology

Bidragets oversatte titel: Kritisk mediebrugerforskning: En skjult innovationstradition i museologienDrotner, K., 2019, The Future of Tradition in Museology: Materials for a discussion. Smeds, K. (red.). Paris: International commitee for Museology, s. 45-49

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Åben adgang

Digitale indfødte: Kan børn finde ud af mobiltelefoner?

Drotner, K., 2019, Verden ifølge humaniora: 40 banebrydende begreber der former vores virkelighed. Bille, M., Engberg-Pedersen, A. & Gram-Skjoldager, K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 286-293

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Directions

Bidragets oversatte titel: RetningerDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 257-260 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Environments

Bidragets oversatte titel: MiljøerDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dzieken, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 97-99 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Foundations

Bidragets oversatte titel: GrundlagDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 13-16 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Making Sense of Science for Policy Under Conditions of Complexity and Uncertainty

Renn, O., Baghramian, M., Capaccioli, M., de Rijcke, S., Drotner, K., Dubertret, L., Irwin, A., Luty, T., Makarow, M., Moberg, C., Morega, A-M., Owens, S. E., Sahlin, N-E., Stirling, A., van der Sluijs, J. P. & Vretenar, D., 2019, Berlin: SAPEA. 186 s.

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
13 Downloads (Pure)

Media, mediatisation and museums: A new ensemble

Bidragets oversatte titel: Medier, medialisering og museer: En ny konstellationDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 1-12 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Media audience practices beyond living memory: Modeling theoretical and methodological issues

Bidragets oversatte titel: Mediebrugere før levende erindringer: Modellering af teoretiske og metodiske problemstillingerDrotner, K., nov. 2019, I : Participations: Journal of Audience & Reception Studies. 16, 2, s. 327-349

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
24 Downloads (Pure)

Practices

Bidragets oversatte titel: PraksisDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dzieken, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 173-175 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

The Routledge Handbook of museums, media and communication

Bidragets oversatte titel: Routledge håndbog om museer, medier og kommunikationDrotner, K. (red.), Dziekan, V. (red.), Parry, R. (red.) & Schrøder, K. C. (red.), 2019, 1. udg. London: Routledge. 339 s. (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Vores museum: Hvad, hvorfor og hvordan

Drotner, K., 2019, I : Danske Museer. 32, 3, s. 36-37

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2018

Children and media

Drotner, K., 2018, Mediated communication. Napoli, P. M. (red.). Berlin, Boston: De Gruyter, s. 379-394 (Handbooks of Communication Science, Bind 7).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
122 Downloads (Pure)

Hvad er digital dannelse, og hvordan fremmer skolen den?

Drotner, K., 2018, I : Unge Pædagoger. 2018, 2, s. 7-14 2.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
674 Downloads (Pure)

Meeting change with creativity: Interview with Kirsten Drotner

Bidragets oversatte titel: At møde forandring med kreativitetDrotner, K., Eleá, I. & Mikos, L., 2018, Young & creative: Digital technologies empowering children in everyday life. Eleá, I. & Mikos, L. (red.). Nordicom, s. 221-225

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
1750 Downloads (Pure)
2017

Bibliotekerne skal sikre børns muligheder for at ytre sig

Drotner, K., maj 2017, I : Bibliotekarforbundets Fagmagasin Perspektiv. 5, s. 22-24

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Digitale metoder: At skabe, analysere og dele data

Drotner, K. (red.) & Iversen, S. M. (red.), 6. aug. 2017, København: Samfundslitteratur. 248 s. (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 11).

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Digitale metoder: hvorfor, hvad, hvordan

Drotner, K. & Iversen, S. M., 2017, Digitale metoder: At skabe, analysere og dele data. Drotner, K. & Mosberg Iversen, S. (red.). København: Samfundslitteratur, (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 11).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Mediekultur

Drotner, K., 2017, Kultursociologi og kulturanalyse. Andersen, P. T. & Jacobsen, M. H. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 375-395 20 s. (Sociologi , Bind 13).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Myter om kreativitet står i vejen for læring

Drotner, K., 29. apr. 2017, I : Folkeskolen. 8, 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Our museum: Studying museum communication for citizen engagement

Drotner, K., 2017, I : Nordisk Museologi. 2, s. 148-55

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
188 Downloads (Pure)

Produktiv læring med film: i dansk og de praktisk-musiske fag - hvordan udvikles praksis?

Philipsen, H. & Drotner, K., 23. jan. 2017, Kulturregion Fyn. 46 s.

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang

The double bind of media and information literacy: a critical view on public policy discourses about MIL

Bidragets oversatte titel: Medie- og informationskompetences paradoks: et kritisk blik på offenlige politikdiskurser om MILDrotner, K., Frau-Meigs, D., Kotilainen, S. & Uusitalo, N., 2017, Public policies in media and information literacy in Europe: cross-country comparisons. Frau-Meigs, D., Velez, I. & Michel, J. F. (red.). London: Routledge, s. 269-283 (Routledge Studies in European Communication Research and Education, Bind 12).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Young people’s own museum views

Bidragets oversatte titel: Unges syn på museerDrotner, K., Knudsen, L. V. & Mortensen, C. H., sep. 2017, I : Museum Management and Curatorship. 32, 5, s. 456-72

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
137 Downloads (Pure)
2016

Børn og unges arbejde med film: Digital dannelse og produktiv læring for fremtiden

Drotner, K., maj 2016, Det/Danske Filminstitut. 36 s.

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang

Danmark er et Disney-land

Drotner, K., 2016, Disney: Kunsten at fortælle. Schmidt, L. (red.). Odense: Brandts, s. 16-19 4 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling

The museum foyer as a transformative space of communication

Bidragets oversatte titel: Museumsforhallen som et transformativt kommunikationsrumLaursen, D., Kristiansen, E. & Drotner, K., 2016, I : Nordisk Museologi. 2016, 1, s. 69-88

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
261 Downloads (Pure)

Udvikling af tværfaglig filmpædagogik: Kreativitet, kreation og kollaboration

Drotner, K. & Philipsen, H., 30. nov. 2016, 1 udg. Kulturregion Fyn. 95 s.

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

2015
132 Downloads (Pure)

Mediated co-construction of museums and audiences on Facebook

Gronemann, S. T., Kristiansen, E. & Drotner, K., 29. jun. 2015, I : Museum Management and Curatorship. 30, 3, s. 174-190

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Ph.d.-uddannelse og talentpleje for fremtiden

Drotner, K., Andersen, N. O., Balslev, H., Nielsen, S., Ryholt, K. & Juselius, K., 2015, Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab. 48 s.

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil
138 Downloads (Pure)
2014
164 Downloads (Pure)

Inclusive Media Literacies: Interlacing Media Studies and Education Studies

Drotner, K. & Erstad, O., 2014, I : International Journal of Learning and Media. 4, 2, s. 19-34

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
817 Downloads (Pure)

Lost spoiler practices: Online interaction as social participation

Gürsimsek, Ö. & Drotner, K., 2014, I : Participations.Journal of audience and reception studies. 11, 2, s. 24-44

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
432 Downloads (Pure)

Tenure track - en dansk model? Klare karriereveje i dansk forskning

Andersen, N. O., Balslev, H., Drotner, K., Juselius, K. & Ryholt, K., 2014, København: Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab. 30 s.

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil
93 Downloads (Pure)

Toppling hierarchies? Media and information literacies, ethnicity, and performative media practices

Drotner, K. & Kobbernagel, C., okt. 2014, I : Learning, Media & Technology (Print Edition). 39, 3, s. 409-428

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
546 Downloads (Pure)
2013

Danish centre for museum research: new modes of collaboration and quality development

Christensen, H. D. & Drotner, K., 2013, I : Nordisk Museologi. 1, s. 125-28

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

DREAM og læring 2.0: brugerorienteret, digital medievidenskab

Drotner, K., 2013, I : Nordicom. 1-2, s. 81-85

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Åben adgang
Fil
127 Downloads (Pure)

"Here we go again": Co-construction of museums and audiences on Facebook

Gronemann, S. T., Drotner, K. & Kristiansen, E., 3. dec. 2013. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Introduction

Drotner, K. & Schrøder, K. C., 5. jan. 2013, Museum communication and social media: The connected museum. Drotner, K. & Schrøder, K. C. (red.). Routledge, s. 1-14 (Routledge Research in Museum Studies).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Museum Communication and Social Media: The Connected Museum

Drotner, K. (red.) & Schrøder, K. C. (red.), 1. maj 2013, New York: Routledge. 207 s. (Routledge Research in Museum Studies).

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Synergi i museumsforskningen

Drotner, K. & Christensen, H. D., 2013, I : Danske Museer. 26, s. 22-23

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

The co-construction of media and childhood

Drotner, K., 2013, The Routledge International Handbook of Children, Adolescents and Media. Lemish, D. (red.). Abingdon: Routledge, s. 15-22

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

To nytårstaler – to mediegenerationer

Drotner, K., 2. jan. 2013

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

2012

Museum foyers: structuring the visitor experience through spatial design

Drotner, K., Laursen, D. & Schrøder, K. C., 24. okt. 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaperForskningpeer review

Processual methodologies and digital forms of learning

Drotner, K., 2012, Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age. Erstad, O. & Sefton-Green, J. (red.). Cambridge: Cambridge University Press, s. 39-56

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review