Personlig profil

Forskningsinteresser

Lektor i pædagogik og uddannelsesforskning.

Bestyrelsesmedlem The Nordic Educational Research Association (NERA) https://nfpf.net/about/board/

Jeg er medlem af følgende internationale forskningsnetværk: 

The International Research Group for Psycho-Societal Analysis https://psycho-societal.org/. Fra 2018-2022 har jeg været medlem af gruppens Executive Committee.

ITERC (International Teacher Education Research Collective). https://x.com/_ITERC

Jeg har en interdisciplinær teoretisk og analytisk tilgang. Og jeg henter inspiration i politisk teori og i psykoanalysen samt i en række kulturteoretiske, samtidsdiagnostiske, sociologiske, filosofiske og pædagogiske perspektiver. 

Forskningsområde

Jeg er optaget af at analysere og forstå, hvordan (trans)nationale uddannelsespolitiske tendenser, beslutninger og tiltag finder vej til og influerer på ledelses- og lærerarbejdet i pædagogiske og uddannelsesmæssige praksisser. Derudover er jeg bl.a. interesseret i at undersøge vidensformer, dannelse, demokrati, etik, æstetik, digitalisering, magt og styring samt intellektuel frihed og dømmekraft i pædagogik og uddannelse. 

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Dion Rüsselbæk Hansen er aktiv. Disse emneordskoncepter kommer fra denne persons arbejde. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejder på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller