Caroline Schaffalitzky

Lektor i Filosofi, Leder af Filosofi i skolen, Ph.d.

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

19972020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1997 2020

Filtrer
Tidsskriftartikel
2019

Filosofisk dialog i børnehaveklassen

Schaffalitzky, C. & Nielsen, A., 2019, I : Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 3, s. 86-94

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
primary school teaching
fairy tale
teaching materials
schoolchild
interpretation

Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle læringsfællesskaber

Schaffalitzky, C. & Tang-Brock, C., 2019, I : Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 3, s. 104-109

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

22 Downloads (Pure)

Udviklingsprojektet Sprog i børnehaveklassen

Kjærbæk, L. & Schaffalitzky, C., 2019, I : RASK – International journal of language and communication. 50, s. 47-81

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2018

Kan man måle effekten af filosofiske aktiviteter i skolen?

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2018, I : Filosofi. 18, 1, s. 45-49

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2017
Retrospective Studies
Emergency Medical Technicians
Resuscitation Orders
Emergency Medical Services
Denmark
175 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
Documentation
Medical Records
Ethics
Patient Discharge Summaries
Ethical Review
144 Downloads (Pure)

Why not Open the Black Box of Journal Editing in Philosophy? Make Peer Reviews of Published Papers Available

Schaffalitzky de Muckadell, C. & Petersen, E. N., apr. 2017, I : Metaphilosophy. 48, 3, s. 245-257

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Editing
Peer Review
Philosophy
Confidence
Anonymity
2016

Tværfaglighed, videnskabsteori og Den Videnskabelige Basismodel

Petersen, E. N. & Schaffalitzky de Muckadell, C., 2016, I : GymPæd 2.0. 14, s. 3-4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2015

A deep-seated schism: Fundamental discussions in the study of religions

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2015, I : Bulletin for the Study of Religion. 44, 4, s. 34-39

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

En sag af principiel karakter: Om at definere religion

Schaffalitzky de Muckadell, C., nov. 2015, I : Religionsvidenskabeligt Tidsskrift. 63, s. 3-19

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2014

Forslag til simpel model for arbejdet med etisk analyse i religionsfaget

Schaffalitzky de Muckadell, C. & Haahr, M., 2014, I : Religion. 3, s. 26-31

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

On Essentialism and Real Definitions of Religion

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2014, I : Journal of the American Academy of Religion. 82, 2, s. 495-520

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2013

Case-baseret undervisning – et overset værktøj for klassiske humanistiske fag

Schaffalitzky de Muckadell, C. & Hvithamar, A., 2013, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 13, s. 41-50 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Why Philosophy? Aims of Philosophy with Children and Aims of Academic Philosophy

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2013, I : SATS - Northern European Journal of Philosophy. 14, 2, s. 176-186

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review