Caroline Schaffalitzky

Lektor i Filosofi, Leder af Filosofi i skolen, Ph.d.

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

Filtrer
Kapitel i bog
2019

Den Videnskabelige Basismodel

Petersen, E. N. & Schaffalitzky, C., 2019, Vidensmønstre: Basal videnskabsteori i stx. Rangvid, M., Benoni, T., Christiansen, T. S., Larsen, A. & Maintz, J. (red.). Aarhus: Systime

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisning

Findes teologisk forskning?

Schaffalitzky, C., 2019, En plads blandt de lærde: Teologiens videnskabelighed til debat. Mørch, M. A. (red.). Frederiksberg: Eksistensen Akademisk, s. 163-176

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskning

2016

What should we demand of a definition of 'learning'?

Petersen, E. N., Schaffalitzky de Muckadell, C. & Hvidtfeldt, R., 2016, On the definition of learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 21-37

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Wittgenstein’s Critique of Frazer and Realism/Anti-realism Concerning Religion

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2016, Wittgenstein’s Remarks on Frazer: The Text and the Matter. Albinus, L., Rothhaupt, J. G. F. & Seery, A. (red.). De Gruyter, s. 403-419 (On Wittgenstein, Bind 3).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

2013

Religionsfilosofi

Schaffalitzky de Muckadell, C., mar. 2013, Horisont: en grundbog i religion. Ahle, A., Andersen, L. N., Hvithamar, A. & Jensen, T. (red.). København: Gyldendal, s. 45-54 10 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

2011

Forskningsetik

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2011, Filosofisk etik. Introduktion til normativ etik, praktisk etik og metaetik. Christensen, A-M. S. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 243-258 16 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisningpeer review

Religionsdefinitioner og videnskabelig realisme

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2011, At kortlægge religion: Grundlagsdiskussioner i religionsforskningen. Hammersholt, T. & Schaffalitzky de Muckadell, C. (red.). Højbjerg: Forlaget Univers, s. 9-27 19 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskning

Udfordringer i tværfagligt samspil

Schaffalitzky de Muckadell, C. & Klausen, S. H., 2011, På tværs af fag. Fagligt samspil i undervisning, forskning og teamarbejde. Klausen, S. H. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 211-232 22 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskning

2007

Intelligent design for børn

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2007, Darwin eller intelligent design. Christensen, T. H. & Klausen, S. H. (red.). København: Forlaget Anis, s. 315-332

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling

2005

Frihed og lovning: Hvad må staten lovgive om? Hvad skal den blande sig udenom?

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2005, Bag den politiske retorik - essays i værdikampen. Folker, A. P., Hansen, K. & Lauridsen, S. (red.). København: Tiderne Skifter, s. 13-30

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling

2000

Retfærdig fordeling

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2000, Filosofiens grunddiscipliner. Klausen, S. H. (red.). København: Gyldendal, s. 181-197

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisning

Videnskabens teorier

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2000, Filosofiens grunddiscipliner. Klausen, S. H. (red.). København: Gyldendal, s. 59-77

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogUndervisning